آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت دادگستری آمریکا شرکت هوآوی، بزرگترین فراوری کننده گوشی های هوشمند در چین را به سرقت اسرار تجاری یک شرکت آمریکایی و فریبکاری بانکی به وسیله دور زدن تحریم های ایران، متهم کرد.

آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد

به گزارش، به نقل از بلومبرگ، وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه شب شرکت هوآوی، بزرگترین فراوری کننده گوشی های هوشمند در چین را به سرقت اسرار تجاری یک شرکت آمریکایی و فریبکاری بانکی به وسیله دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران، متهم کرد.

بلومبرگ با اشاره به اقدامات پیشین آمریکا علیه شرکت هوآوی، از جمله طرح ادعای ارتباط این شرکت با سرویس های اطلاعاتی چینی، نوشته است که اعلام رسمی اتهام قضایی علیه این شرکت نشانگر تشدید تنش میان واشنگتن و پکن است.

در یکی از کیفرخواست های صادره علیه هوآوی، دولت آمریکا این شرکت، دو مجموعه وابسته به آن و منگ وانژو مدیر امور اقتصادی این شرکت را به دلیل ارتباط تجاری با ایران، به فریب نظام بانکی آمریکا متهم نموده است.

در کیفرخواست دیگری هم که در واشنگتن صادر شده، آمریکا ادعا نموده است که هوآوی اسرار تجاری شرکت تی موبایل آمریکا را سرقت نموده و برای کارکنانی که به فناوری شرکت های رقیب دست یابند، پاداش معین نموده است.

این در حالی است که منگ وانگ ژو، مدیر اقتصادی ارشد شرکت هواوی اول دسامبر سال گذشته میلادی به درخواست مقامات آمریکا و به اتهام نقض تحریم های این کشور در فروش محصولات شرکت هواوی به ایران، در کانادا بازداشت شد.

چندی بعد، منگ طی حکمی با قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، آزاد شد.

مدیر اقتصادی ارشد شرکت هواوی چین، از سوی آمریکا متهم شده است که بانک های چند ملیتی را درباره معاملات با ایران گمراه نموده و آن ها را در معرض خطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران قرار داده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11406

به "آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا شرکت هوآوی را به نقض تحریم های ایران و سرقت اسرار تجاری متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید