اخرین کوشش های ترزا می برای نجات توافق برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر انگلیس میخواهد پیشنهاد جدیدی را به نمایندگان مجلس ارائه دهد تا توافق برگزیت را از شکست نهایی دور کند.

اخرین کوشش های ترزا می برای نجات توافق برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس در مقاله ای در ساندی تایمز نوشت: یک پیشنهاد جدید را به کنندگان مجلس ارائه خواهم کرد که شامل بسته ارتقا یافته ای از تدابیر است.

این آخرین کوشش ترزا می برای دستیابی به توافق نهایی با مجلس بر سر قرارداد برگزیت پیش از کناره گیری از قدرت به شمار می رود.

در حالی که سه بار کوشش ترزا می برای جلب حمایت مجلس از توافق برگزیت با شکست روبرو شده است، دولت انگلیس قانون جدید را برای رای گیری مجلس در اوایل ماه ژوئن ارائه می نماید.

ترزا می در ادامه نوشت: نتیجه رای گیری درباره طرح پیشنهادی هر چه باشد، من از کنندگان مجلس نخواهم خواست تا دوباره فکر کنند. به جای آن از کنندگان مجلس خواهم خواست تا به توافق ارتقا یافته و جدید با دیدگاه تازه ای فکر کنند و از آن حمایت کنند.

ساندی تایمز نوشت: ترزا می میخواهد با اعضای کابینه درباره تغییرات پیشنهادی در توافق برگزیت مشورت کند تا بتواند حداقل حمایت کنندگان محافظه کار را جلب نماید.

ترزا می اوایل ماه آوریل آمادگی خود را برای مذاکره با حزب کارگر گفت ولی دو حزب مهم سیاسی انگلیس نتوانسته اند بر سر مسائل مهم از جمله درخواست حزب کارگر برای ایجاد یک اتحادیه گمرکی پس از برگزیت به توافق نهایی دست یابند.

ترزا می روز پنجشنبه موافقت نموده است تا یک جدول زمانی برای کناره گیری از قدرت تا اوایل ماه ژوئن تنظیم کند. این در شرایطی است که سه بار کوشش وی برای جلب حمایت کنندگان مجلس انگلیس از توافق برگزیت با اتحادیه اروپا با شکست روبرو شده است.

با گذشت حدود سه سال از برگزاری همه پرسی برگزیت در انگلیس هنوز تعیین نیست چه زمانی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد. برگزیت به مهمترین و جدی ترین چالش سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24453

به "اخرین کوشش های ترزا می برای نجات توافق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخرین کوشش های ترزا می برای نجات توافق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید