ارائه 7 هزار و 500 درس به صورت غیرحضوری در دانشگاه تهران، لغو کنکور در شرایط فعلی به صلاح نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: لغو کنکور به دلیل شرایط فعلی به صلاح نیست زیرا این موضوع تبعات اجتماعی جدی خواهد داشت.

ارائه 7 هزار و 500 درس به صورت غیرحضوری در دانشگاه تهران، لغو کنکور در شرایط فعلی به صلاح نیست

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، نشست آموزش مجازی امروز با حضور سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران و سید امید فاطمی رییس مرکز یادگیری الکترونیکی این دانشگاه با حضور خبرنگاران به صورت مجازی برگزار شد.

پیش از این هم دانشگاه تهران نشست دیگری را در حوزه هیات ویژه بررسی سیلاب با حضور رییس دانشگاه و اعضای این هیات به صورت مجازی برگزار کرده بود و در این نشست خبرنگاران حضور داشتند و سوالات خود را مطرح کردند.

این اقدام دانشگاه تهران در راستای تداوم فعالیت ها در این دانشگاه در عین دورکاری به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا انجام می شود و اغلب مدیران این دانشگاه هم در دورکاری برای اصحاب رسانه در دسترس هستند.

7 هزار و 500 عنوان درس در دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری ارائه می شود

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در این نشست گفت: 7 هزار و 500 عنوان درس در دانشگاه تهران به صورت غیرحضوری ارایه شده و هر استاد تقریبا 3 تا 4 درس را ارائه می دهد. وی گفت: این دانشگاه در سال 10 تا 12 هزار ورودی و همین اندازه خروجی دارد و به دلایل متعددی چاره ای جز تکمیل این ترم با کمترین تبعات ممکن وجود ندارد و انتقاداتی که به کیفیت آموزش غیرحضوری وارد می شود تا حدی قابل قبول است اما شواهد از بهبود کیفیت آموزش ها حکایت دارد. حسینی تاکید کرد: دانشگاه تهران هیچ برنامه ای برای تغییر ظرفیت ورودی های جدید سال بعد ندارد و همه ظرفیت ها در همه مقاطع به سازمان سنجش و شورای گسترش اعلام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین تاکید کرد که به عنوان یک مدیر آموزشی موافق لغو کنکور به دلیل شرایط فعلی نیست زیرا این موضوع تبعات اجتماعی جدی خواهد داشت.

فرایند آموزش های الکترونیکی دانشگاه تهران رو به رشد است

سید امید فاطمی رییس مرکز یادگیری الکترونیکی این دانشگاه هم در این نشست گفت: از اول تا سیزدهم فروردین ماه 70 کلاس در روز برگزار شده است و از این هفته قرار شده همه اساتید با جدیت درس های خود را آغاز کنند و در پی این تصمیم به آمار برگزاری 750 کلاس زنده در روز رسیده ایم و با احتساب برگزاری 5 هزار درس تئوری حداقل به میزان یک جلسه در هفته می بینیم که در طول هفته 5 هزار کلاس زنده باید برگزار شود. وی گفت: فقط در روز 17 فروردین 10 هزار کاربر در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه حضور داشته اند و همه شواهد از فرایند رو به رشد آموزش های الکترونیکی حکایت دارد.

وی همچنین از راه اندازی سامانه آموزش الکترونیکی جدید این دانشگاه با نام بیان خبر داد و گفت: فیلم ها و درس های آموزش غیرحضوری اساتید در این سامانه بارگذاری می شود.

فاطمی تاکید کرد: دانشگاه تهران بهترین پهنای باند را در بین دانشگاه های کشور دارد و تا به امروز از نظر پهنای باند در این دانشگاه با مسئله ای روبرو نشده ایم.

دریافت نامه جدیدی برای اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات خبر داد و گفت: قرار بود اینترنت رایگان به دانشجو و اساتید داده شود و هنوز این وعده به نتیجه عملیاتی نرسیده است فقط اینترنت کلاس برای همراه اول و ایرانسل یک سوم محاسبه می شود و اخیرا وزارت ارتباطات اطلاعیه ای برای خدمت رایگانی اعلام کرده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 82507

به "ارائه 7 هزار و 500 درس به صورت غیرحضوری در دانشگاه تهران، لغو کنکور در شرایط فعلی به صلاح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 7 هزار و 500 درس به صورت غیرحضوری در دانشگاه تهران، لغو کنکور در شرایط فعلی به صلاح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید