ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از اهداف اصلی دانشگاه تهران است

به گزارش مجله سرگرمی، رییس دانشگاه تهران در اولین همایش بین المللی آب و محیط زیست در هزاره جدید؛ آموزش و ظرفیت سازی گفت: این دانشگاه ، ظرفیت آنالیز همه جانبه مسایل مرتبط با موضوع آب را دارد.

ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از اهداف اصلی دانشگاه تهران است

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمود نیلی احمد آبادی در این همایش که با حضور مسئولان و استادان دانشگاه تهران، دانشجویان و جمعی از اندیشمندان و محققان داخلی و بین المللی و به طور مشترک توسط پردیس دانشکده های فنی و پردیس علوم دانشگاه تهران، برگزار گردید، در سخنانی، با اشاره به قدمت این دانشگاه که از دارالفنون شروع شد، ضمن ارایه گزارشی از شرایط دانشگاه تهران، حرکت به سمت بین المللی شدن و ایجاد دانشگاه کارآفرین و مشارکت جدی در حل مسایل و توسعه کشور را از برنامه های اصلی دانشگاه دانست و اضافه نمود: یکی از اهداف اصلی دانشگاه، ارتباط دانشگاه با صنعت است و با توجه به اهمیت این مساله در جامعه، دانشگاه تهران سعی نموده در حل مسایل و مسائل جامعه نقش مهمی ایفا نماید.

وی اضافه نمود: در حال حاضر دانشگاه تهران با چند دانشگاه دنیا، برنامه مشترک آموزشی دارد و امیدواریم در آینده با حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تعداد این برنامه ها اضافه نموده گردد.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه با بسیاری از سازمان ها، مؤسسه های تحقیقاتی مشترک دارد، اضافه نمود: یکی از جدیدترین مؤسساتی که تأسیس شده، مؤسسه بین المللی آب است که به طور مشترک با همکاری دانشگاه تهران و وزارت نیرو تأسیس شده است و هدف اصلی آن، تحقیق درباره مسائل آب است و با توجه به همکاری های اجرا شده با وزارت نیرو، فعالیت های تکمیلی گسترده ای را در این زمینه انجام خواهیم داد.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به سابقه طولانی دانشگاه تهران در موضوع تحقیقات و آموزش های بخش آب، توضیح داد: دانشگاه تهران قبل از انقلاب نیز مؤسسه ای را با عنوان آب شناسی به صورت مشترک با یونسکو داشته و در همان زمان فعالیت های خوبی در حوزه منابع آبی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران از نظر پژوهشی با موضوع آب کاملاً هماهنگ بوده و توجه به مساله آب را جزو یکی از محورهای اساسی خود قرار داده است، تاکید نمود: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه جامع، می تواند کلیه مسایل آب را در همه حوزه های آن مثل مسائل حقوقی، زیست محیطی و... مورد آنالیز قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر حمید پزشک، رییس پردیس علوم دانشگاه، نیز در گفت گویی، به تبیین فرایند ایجاد همایش پرداخت. وی گفت: با توجه به جلسه ای که متخصصین پردیس علوم با تعدادی از رؤسای مؤسسات دیگر از جمله کشورهای حوزه اسلامی در کشور آلمان داشتند، در مارچ 2013 تفاهم نامه ای به امضا طرفین و همچنین رییس دانشگاه تهران رسید. متعاقب آن یک رشته بین رشته ای، با عنوان تحقیقات برای آب ایجاد و در سال 2015 اولین دوره برای ارائه دروس مشترک فوق لیسانس بر اساس این تفاهم نامه شکل گرفت.

دکتر حمید پزشک برگزاری کنفرانس سال 2015 توسط پردیس علوم دانشگاه تهران را مقدمه برگزاری این همایش دانست و اضافه نمود: این کنفرانس با همکاری کشورهایی از جمله آلمان، مصر و اندونزی برگزار گردید که به آنالیز مسائل مختلف در کشورها بر اساس رویکردDAAD پرداخت و منجر به ایجاد طراحی ها و دوره های مشترک شد.

رییس پردیس علوم، هم چنین با عنوان این مطلب که نهادهای بین المللی مختلفی از جمله یونسکو، اکو و DAAD در همایش فعلی مشارکت داشته اند، تأکید کرد: این همایش در سطح بین المللی مورد استقبال وسیعی قرار گرفته و تعداد زیادی از محققین داخلی و خارجی در آن شرکت نموده اند. مقالات ارائه شده در سطح علمی بالایی قرار دارند و کارگاه های آموزشی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین آخرین روش ها و اطلاعات به روز که در کشورهای مختلف وجود دارد و تبادل این اطلاعات توسط متخصصان، می تواند در برطرف معضل کمبود آب، راه کارهایی را ارائه نماید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59602

به "ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از اهداف اصلی دانشگاه تهران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از اهداف اصلی دانشگاه تهران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید