اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است

به گزارش مجله سرگرمی، اگرچه سال 2019 از لحاظ سودآوری بهترین سال برای شرکت های سازنده گوشی های هوشمند نبوده است، اما در هر صورت طبق یک گزارش منتشر شده اپل در زمینه سودآوری در بازار گوشی های هوشمند همچنان حرف اول را می زند. شرکت Counterpoint Research در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که در سه ماهه سوم سال جاری، شرکت اپل با وجود اینکه تنها 32 درصد از درآمد مربوط به بازار موبایل را کسب کرده، ولی توانسته 66 درصد از سود کل این بازار را از آن خود کند.

اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است

در این میان باید خاطرنشان کنیم که در این گزارش، محدوده زمانی مربوط به فصل تعطیلات در نظر گرفته نشده است. برای مقایسه، می توانیم به آمار مربوط به سه ماهه چهارم سال 2018 اشاره کنیم که اپل پیروز شد 80 درصد از سود این بازار را برای خود به ارمغان بیاورد و امسال هم انتظار می رود شاهد تکرار همین فرایند باشیم.

در بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر امسال، سامسونگ توانسته 17 درصد سود این بازار را کسب کند. این سود تا حد زیادی به فروش بالای گوشی های سری گلکسی A و نوت 10 برمی گردد. در رتبه های بعدی هم به ترتیب شاهد نام های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی هستیم.

تحلیلگر شرکت Counterpoint خاطرنشان کرده برندهای چینی توانسته اند فرایند سودآوری خود را افزایش بدهند ولی حاشیه سود این شرکت ها به نزدیکی حاشیه سود اپل هم نمی رسند. از طرفی دیگر، در سال 2020 شرکت ها گوشی های 5G را روانه بازار خواهند کرد و به همین خاطر شرکت های چینی می توانند متوسط قیمت گوشی های خود را افزایش بدهند.

منبع: GSM Arena

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64342

به "اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل همچنان سودآورترین شرکت در بازار موبایل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید