اکبر قاضی زاده در شروع بازنشستگی: روزنامه نگار بازنشستگی ندارد ، من بیشتر از شما آموختم

به گزارش مجله سرگرمی، آیین نکوداشت استاد علی اکبر قاضی زاده، روزنامه نگار پیشکسوت که همزمان با بازنشستگی وی در محل موسسه خبرنگاران برگزار گردید، یک پیغام داشت که روزنامه نگار بازنشستگی ندارد و تحریریه اداره نیست.

اکبر قاضی زاده در شروع بازنشستگی: روزنامه نگار بازنشستگی ندارد ، من بیشتر از شما آموختم
  • گزارش تصویری | آیین بزرگداشت استاد علی اکبر قاضی زاده در موسسه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، 50 سال از نخستین روزی که علی اکبر قاضی زاده به عنوان یک روزنامه نگار مجبور بود برای ایفای نقش روزنامه نگاری در یک موسسه مطبوعاتی، تابع قوانین اداری گردد، می گذرد. قاضی زاده در آیین نکوداشت خود با بیان خاطره ها و اظهاراتی طنزآمیز و بدون گلایه، آنچه که مضمونش به قوانین اداری حاکم بر حرفه روزنامه نگاری اشاره داشت اشاره نمود و آنها را مانع ماندن و حیات در تحریریه ندانست.

همین نگاه است که قاضی زاده را با بیش 50 سال سابقه تنفس در تحریریه ها، وامی دارد تا در انتها سخنانش در آیین نکوداشت خود خطاب به همکاران و شاگردانش بگوید: امیدوارم یا اینجا یا تحریریه های دیگر؛ افتخار این را داشته باشم که باز هم بگویم همکار شما هستم.

جلال خوش چهره در آیین بزرگداشت استاد علی اکبر قاضی زاده، نقش این استاد روزنامه نگاری را در ایجاد روزنامه های استانی، تجربه ای ماندگار دانست و گفت: استاد قاضی زاده هرگز از بالا به پایین به هیچ نیرویی نگاه نمی کرد. استاد هم تجربیات خود را با نیروهای جوان تحریریه در میان می گذاشت و هم از همکاران جوان می آموخت. بازنشستگی در کار قاضی زاده ها معنا ندارد.

دکتر ابوالحسن ریاضی مدیرعامل موسسه خبرنگاران نیز در این آیین که به مناسبت بازنشستگی علی اکبر قاضی زاده و عادل جهان آرای برگزار گردید، گفت: بزرگترین سرمایه هر مجموعه ای نیروی انسانی آن است. بخصوص صندلی تولیدکنندگان محتوا همواره رفیع است. حسب قوانین و مقررات دوره کاری نیروهای انسانی، روزی انتها پیدا می نماید اما احترام و بزرگداشت یکایک همکاران وظیفه است و اگر این وظیفه را به خوبی انجام ندهیم سازمان خود را دچار مشکل می کنیم.

وی اضافه نمود: خبرنگاران خانه استاد قاضی زاده و همه کسانی است که به هر دلیلی ممکن است ارتباط کاری شان با این مجموعه قطع گردد. آنها صاحب خانه هستند. اما سختی ها و شرایط نامناسب اقتصادی نباید ما را درگیر مسائل جاری کند و از احترام به بزرگان و حفظ شأن و منزلت آنها غافل شویم.

مدیرعامل موسسه خبرنگاران با تاکید بر کوشش خالصانه و بکارگیری تمام توان برای عبور از شرایط سخت اقتصادی گفت: سختی های پیش رو را با یاری همدیگر از سر راه برداریم.

مهران کرمی، مدیر مسئول روزنامه خبرنگاران در ادامه این آیین با اذعان به اینکه در فضای عسرت آلود مطبوعات، در حق این استاد و استادان دیگر حق شاگردی را ادا نکردیم و قدردان نبودیم. خطاب به قاضی زاده گفت: استاد قاضی زاده به عنوان رمز استادی به ما بیاموزید که چگونه با وجود اینکه در کار سختگیر هستید، کار می کشید و می آموزید اما همه شما را دوست دارند و کسی از شما ناراحت نیست.

انتها آیین نکوداشت استاد قاضی زاده با سخنرانی ایشان در جمع همکاران و شاگردان شان همراه شد. قاضی زاده گفت: اولین باری که کارت زدم و همواره دستم می لرزید که قرمز نخورد (کسری کار) سال 1347 بود و آقایی به نام حجتی در امور اداری بود که با ذره بین، قرمزها را نه تنها بر حسب دقیقه بلکه بر اساس ثانیه می شمرد تا از حقوق کسر کند. چند سال قبل آقایی به نام سین جور رئیس من بود که گفت اگر من از جهان رفتم، بر سر قبرم بنویسید از دست اداری اقتصادی مرد.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: من به خبرنگاران به عنوان روزنامه درجه اول نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه اعتقاد پیدا نموده بودم اما این روزهایی که بر روزنامه ما می گذرد برایم قابل دیدن نیست. امیدوارم دوباره صاحب همان خبرنگاران همیشگی و قدرتمند شویم.

قاضی زاده خطاب به همکارانش اظهار کرد: من بیشتر از شما آموختم، بیش از آنکه شما از من بیاموزید. ایجاد این باور که اگر سختگیری و تندی می گردد بر سر خصومت شخصی نیست بلکه برای این است که کار بهتر گردد، می تواند به عنوان عامل رابطه خوب با همکارانم باشد.

وی در انتها خطاب به مسئولان موسسه خبرنگاران گفت: توصیه ام به مسئولان خبرنگاران این است که اگر می خواهید آبروی موسسه حفظ گردد، روزنامه را تقویت کنید؛ این برند را باید تقویت کرد؛ روزنامه را بزرگ کردن و اعتبار بخشیدن خیلی کار سختی است. توصیه عاجزانه و خاکسارانه می کنم، این محصولی که روی دکه قرار می گیرد باید تقویت گردد واگرنه بقیه مسائل که طول زمان می خواهد.

استاد علی اکبر قاضی زاده در انتها به همه دوستانش گفت: امیدوارم اینجا یا تحریریه های دیگر؛ افتخار این را داشته باشم که باز هم بگویم همکار شما هستم.

به گزارش خبرنگاران، قرائت پیغام احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای شهر تهران و همچنین پخش کلیپی از روزنامه نگاران موسسه خبرنگاران بخش های دیگر این آیین بود. لوح یادبود و هدایایی با حضور ابوالحسن ریاضی، مهران کرمی، یونس شکرخواه، جلال خوش چهره و افشاری به قاضی زاده اعطا شد.

مدیرعامل موسسه خبرنگاران، در انتها حضور خود در آیین تجلیل از پیشکسوت روزنامه نگاری، روز کارگر را به حاضران تبریک گفت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21635

به "اکبر قاضی زاده در شروع بازنشستگی: روزنامه نگار بازنشستگی ندارد ، من بیشتر از شما آموختم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبر قاضی زاده در شروع بازنشستگی: روزنامه نگار بازنشستگی ندارد ، من بیشتر از شما آموختم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید