ایجاد بازار مشترک فناوری اطلاعات با همکاری 4 کشور

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران امیر ناظمی عصر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه نوآفرین اعلام نمود: هفته آینده وزرای ارتباطات این 4 کشور در تهران نشست چهارجانبه ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت های مشترک خواهند داشت که هدف آن حمایت از همکاری استارتاپ های این کشورها با یکدیگر در قالب رویدادهای مشترک و نیز ایجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح منطقه ای و بین المللی است. این همکاری ها می تواند دانش فنی و توان رقابتی استارتاپ های ایرانی در بازارهای خارج از کشور را ارتقا بخشد و نقش مهمی در رونق کسب و کار دیجیتالی در ایران داشته باشد.

ایجاد بازار مشترک فناوری اطلاعات با همکاری 4 کشور

به گفته وی این همکاری ها در سطح منطقه ای و بین المللی است که می تواند اوضاع رقابتی استارت آپ های ایرانی را در بازارهای خارجی ارتقا دهد.

وی تاکید نمود: این موضوع نیز می تواند نقش مهمی در رونق کسب و کار دیجیتالی در کشور به شمار رود.

ناظمی همچنین در پنلی که در مراسم افتتاحیه سامانه نوآفرین با حضور وزیر ارتباطات و معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید، گفت: دولت ها همیشه مانند هیولا هستند و سعی دارند در هر مسئله ای مداخله نمایند و مالک آن شوند.

وی ادامه داد: بنابراین می بایست مکانیزم هایی وجود داشته باشد که دخالت دولت در زمینه کسب وکارها کمتر گردد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه کشورهای دیگر نیز از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده می نمایند گفت: اما رؤیای ما با وضعیت فعلی خیلی فاصله دارد.

به گفته ناظمی، زمانی که وب سایت ایران نوآفرین را ایجاد و آن را به نظامی صنفی واگذار کردیم که کمتر دولتی گردد، حداکثر سهامی که برای دولت در نظر داشتیم 40 درصد بود.

رسول سرائیان، دبیرکل نظام صنفی رایانه ای نیز عصر امروز در مراسم افتتاحیه سامانه نوآفرین اعلام کرد: در نظام صنفی 17 هزار عضو هستند و این نشان می دهد که روند شکل گیری شرکت ها رو به رشد است.

وی با بیان اینکه این نظام در 29 استان عضو دارد، گفت: اما همیشه در جهت حرکتمان چالش هایی وجود دارد.

سرائیان با بیان اینکه 50 درصد اشتغال ما از بخش خدمات است، اضافه نمود: همیشه فناوری های نوظهوری شکل می گیرد که با نظام صنفی هماهنگ می شوند اما آمار نشان می دهد که بیشترین اشتغال در بخش خدمات است.

سرائیان با اشاره به گزارشی اعلام کرد: 30 درصد از مشاغل صنعت فاوا در مواجهه با تحول دیجیتال نیروی کار کافی ندارند. همچنین آمار نشان می دهد که 40 درصد مشاغل رده بالای صنعت فاوا به علت نیافتن نیروی انسانی ماهر خالی می مانند.

دبیرکل نظام صنفی رایانه ای توضیح داد: 181 هزار صندلی شغلی برای مشاغل مرتبط با فناوری های نوظهور خالی می ماند و آمار نشان می دهد 3 میلیون نفر متخصص امنیت سایبری تا 3 سال آینده وجود دارند.

وی با اشاره به طرح بیستون در نظام صنفی گفت: در این طرح 20 اولویت راهبردی برای صنف آی تی برنامه ریزی شده که ما در صدد هستیم با این اولویت ها بازار را دوبرابر کنیم و در ایران هوشمند نقش آفرینی داشته باشیم.

سرائیان با تاکید براینکه بر اساس این اولویت ها محورهایی که مربوط به حوزه های نوپا هستند را هدف گذاری نموده ایم، اعلام کرد: پیش بینی نموده ایم که 5 هزار استارت آپ پا به عرصه بگذارند تا از این تعداد، تعدادی به نتیجه برسند و وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه نظام صنفی در سامانه نوآفرین نقش آفرینی می نمایند، گفت: در صدد هستیم که هر 5 شرکت نوپا را به یک شرکت بزرگ برگزیده متصل کنیم و همچنین خرید شرکت های نوپا توسط شرکت های بزرگ از اهداف ما در نظام صنفی به شمار می رود.

وی اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی ها بنا داریم 5 هزار استارتاپ را عضوگیری و پایش کنیم و از این تعداد 500 استارت آپ را به شرکت های بزرگ اتصال دهیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31482

به "ایجاد بازار مشترک فناوری اطلاعات با همکاری 4 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازار مشترک فناوری اطلاعات با همکاری 4 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید