تشخیص خطر ابتلا به آلزایمر با یک بازی تلفن هوشمند

به گزارش مجله سرگرمی، به گفته محققان، با یک بازی طراحی شده برای تلفن های هوشمند می توان افراد در معرض ریسک بالا ابتلا به آلزایمر را شناسایی کرد.

تشخیص خطر ابتلا به آلزایمر با یک بازی تلفن هوشمند

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران ،محققان دانشگاه ایست آنگلیا انگلستان دریافتند افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ریسک بالا ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند به وسیله یک بازی تلفن هوشمند موسوم به Sea Hero Quest قابل تشخیص هستند.

بازی Sea Hero Quest که توسط بالغ بر 4.3 میلیون نفر در دنیا دانلود شده و بازی می گردد، به محققان این دانشگاه یاری کرد تا بتوانند با مشاهده عملکرد مغز در رابطه با جهت یابی مکانی، درک بهتری از زوال عقل داشته باشند.

این بازی موبایل توسط Deutsche Telekom با مشارکت مرکز تحقیقات آلزایمر بریتانیا، کالج دانشگاه لندن و دانشگاه ایست آنگلیا طراحی شده است.

مایکل هورنبرگر، سرپرست تیم تقحیق، در این باره می گوید: تا سال 2050، 135 میلیون نفر در دنیا مبتلا به زوال عقل خواهند بود. ما باید برای کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل، افراد را شناسایی نماییم.

زمانیکه افراد در این بازی، راه شان را از بین جزایر و توده های یخی پیدا می کردند، محققان هر 0.5 ثانیه از بازی شان را به داده های علمی تبدیل کردند. سپس آنها بازی افرادی که از لحاظ ژنتیکی در معرض ابتلا به آلزایمر بودند را با افراد سالم مقایسه کردند.

داده های این تحقیق مربوط به 27,108 شرکت کننده انگلیسی در رده سنی 50 تا 75 سال بود که بسیار در معرض ریسک ابتلابه آلزایمر در دهه آینده قرار داشتند.

محققان دریافتند افراد در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر در مسیریابی های خود به خوبی عمل نمی کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21436

به "تشخیص خطر ابتلا به آلزایمر با یک بازی تلفن هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص خطر ابتلا به آلزایمر با یک بازی تلفن هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید