تولید فولاد خام ایران افزایش یافت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فولادسازان کشور در مدت دو ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 884 هزار و 513 تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با دو میلیون و 882 هزار و 850 تن عملکرد سال 93 افزایش یکهزار و 663 تنی را نشان می دهد.

تولید فولاد خام ایران افزایش یافت

برپایه این گزارش، اردیبهشت ماه سال جاری میزان تولید فولاد خام کشور با رشد دو درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به یک میلیون و 457 هزار و 508 تن رسید.

براساس این گزارش تولید جهانی فولاد طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی (2015)با کاهش 1.7 درصدی روبرو شد و حدود 32 کشور از جمله چین، ژاپن، قطر، عربستان، آرژانتین، مکزیک، کانادا، آمریکا، ترکیه، آلمان و کوبا تولید فولاد خام خود را کاهش دادند.

سیاست های حمایتی چین (دامپینگ و ضد دامپینگ) در صادرات و واردات، رکود تقاضا در بسیاری از حوزه های اقتصادی از جمله بخش مسکن، کاهش شدید قیمت سنگ آهن و زغال سنگ، کاهش قیمت فولاد و رکود بازار جهانی در این بخش از جمله دلایل افت تولید جهانی در این مدت بود.

طی دوره این گزارش دو میلیون و 686 هزار و 589 تن انواع محصولات فولادی (ورق خودرو، ورق گرم، کلاف، شمش کالایی، ورق عریض، تیرآهن، میلگرد، لوله) تولید شد.

ایران نخستین فولادساز خاورمیانه و چهاردهمین تولیدکننده جهان محسوب می شود و قرار است در افق 1404 ظرفیت تولید این بخش به 55 میلیون تن برسد. وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه سال جاری دستیابی به تولید 18 میلیون تن فولاد خام را هدف گذاری کرده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49548

به "تولید فولاد خام ایران افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید فولاد خام ایران افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید