خسارات سیل به سیستان و بلوچستان بیش از 3هزار میلیارد تومان است

به گزارش مجله سرگرمی، به دنبال بارندگی های هفته گذشته در سیستان و بلوچستان، رودخانه های فصلی طغیان کردند و تعدادی از راه های ارتباطی مسدود و منازل شماری از مردم در 13 شهرستان در جنوب استان دچار آب گرفتگی شد.

خسارات سیل به سیستان و بلوچستان بیش از 3هزار میلیارد تومان است

بر اساس برآوردهای اولیه 20 هزار واحد مسکونی تحت تأثیر سیل بوده و خسارت وارده به زیرساخت های استان بیش از سه هزار و 300 میلیارد تومان ارزیابی شده است که به جاده ها، تأسیسات آب و برق، بخش کشاورزی و منازل مسکونی مربوط است. علاوه بر این بنا بر اعلام مقامات استانی، بیش از 7 هزار رأس دام در مناطق سیل زده تلف شده اند.

حسن روحانی هفته گذشته در سفر به این استان سیل زده، تأکید داشت با وقوع این حادثه، تکمیل بسیاری از طرح های توسعه استان سیستان و بلوچستان سرعت می یابد. غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران هم که دوشنبه گذشته همراه با وزیر آموزش وپرورش به این استان سفر کرده بود از آمادگی بخش خصوصی برای نوسازی مدارس آسیب دیده در سیل خبر داد.

عبدالحکیم ریگی میرجاوه رئیس اتاق زاهدان در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران در خصوص میزان خسارات واردشده به استان سیستان و بلوچستان بیان نمود: برآورد دولت از خسارت های اخیر، 3 هزار میلیارد تومان است؛ اما این رقم با توجه به خرابی های پیش آمده بسیار کم است و هرچند نمی توان الآن ارزیابی دقیقی داشت اما به نظر من باید خسارت های واردشده را بیش از این رقم در نظر گرفت.

ریگی میرجاوه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان و قول همکاری دولت برای تکمیل هرچه سریع تر پروژه های نیمه تمام، بیان کرد: وقوع سیل باعث شد تا رفت وآمد مقامات به استان سیستان و بلوچستان اتفاق بیفتد تا مسئولان از نزدیک با نیازهای استان آشنا شوند. استان سیستان و بلوچستان یکی از بزرگ ترین استان های کشور اما درعین حال محروم ترین هاست. مردم این استان حتی از ابتدایی ترین نیازهای ضروری هم محروم اند اما متأسفانه تابه حال کسی به آن ها توجه نکرده است.

به باور ریگی، توسعه تجارت و ترانزیت دو اولویت اصلی استان سیستان و بلوچستان هستند که هم در سند توسعه راهبردی و هم سند توسعه این استان موردتوجه قرارگرفته اند. به همین دلیل، رئیس اتاق زاهدان در پاسخ به این سؤال که مهم ترین پروژه های نیمه تمام استان برای تکمیل از سوی دولت چیست، می گوید: خط راه آهن چابهار به مشهد به عنوان مکمل طرح توسعه بندر شهید بهشتی و محور ترانزیتی، گسترش اسکله، گسترش منطقه آزاد چابهار و از این ها مهم ترین ایجاد مشاغل خرد از مهم ترین اولویت هایی هستند که به نظر می رسد باید با جدیت پیگیری شود.

ریگی میرجاوه همچنین با اشاره به موافقت رهبری برای تخصیص اعتبار به منظور تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان ابراز امیدواری کرد که این اعتبار بتواند تکمیل پروژه را تا سال 1400 به اتمام برساند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67630

به "خسارات سیل به سیستان و بلوچستان بیش از 3هزار میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارات سیل به سیستان و بلوچستان بیش از 3هزار میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید