انتظار نتایج خوب را از تیم ملی والیبال داشتم

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی والیبال ایران شروع مقتدرانه ای در لیگ ملت های والیبال 2019 داشت. افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال در گفتگویی به تشریح شرایط تیم ملی در این رقابت ها پرداخت.

انتظار نتایج خوب را از تیم ملی والیبال داشتم

* تیم ملی آغاز بسیار خوبی در مسابقات لیگ ملت ها داشت و سه برد ارزشمند کسب کرد. ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی چیست؟

- تیم ملی ایران متشکل از 14 بازیکن، در هفته اول حضور خوبی داشتند و کادر فنی بسیار عالی عمل کردند. تیم ما یک ملت بود و دعای خیر همه مردم که والیبال را دوست دارند، پشت سر تیم بود. ابتدا می خواهم به دیدار با ایتالیا اشاره کنم که نقدهای بسکمک انجام شد اما به عقیده من بهتر است که همه ما، حتی کارشناسان و صاحب نظران با هم یکدل باشیم. به ویژه در زمانی که بازیکنان متعهد ما در حال نبرد هستند و برای پیروزیت و سربلندی ایران از جان مایه می گذارند، باید همه از آن ها حمایت کنیم.

بازیکنان وظایف خود را به درستی انجام دادند و نباید در آغاز کار شاهد این می بودیم که منتقدان، پیش داوری کرده و تنها به مسائل اشاره کنند. از همه عزیزانمان دعوت می کنیم تا در جهت پشتیبانی از بازیکنان و تیم ملی قرار گرفته و آن ها را حمایت کنیم تا به نتیجه برسند. از تک تک بازیکنان، چه آن هایی که در زمین هستند و چه آن هایی که نیمکت نشین بودند و به تیم انرژی مثبت دادند، تشکر می کنیم. به خصوص از سرمربی ارزنده تیم ملی، آقای کولاکوویچ قدردانی می کنیم به دلیل تعامل بسیار خوبی که با هم داشتیم و ایشان صادقانه به محض این که اردو و تمرینات آغاز شد، اعلام کردند که تیم ما نسبت به همیشه آماده تر و با انگیزه تر است. فدراسیون و تیم ملی، مکمل یکدیگر هستند و خروجی این تعامل، آن نتایج خوب است. این عملکرد، نتیجه نگاه خوب مسئولان بالادستی در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بود. از مردم خوبمان نیز تشکر می کنیم که به عنوان پشتیبان معنوی و روحی، همیشه تیم ملی را همراهی می کنند.

همچنین سپاسگزارم از زحمات سرپرست و کادر فنی تیم ملی که یک تیم پیگیر و پرتوان هستند و زبان برای تشکر از آن ها قاصر است. پنج هفته از مسابقات را پیش رو داریم و امیدوارم با حفظ شرایط آرمانی، تیم ملی به مرحله نهایی برسد. این موضوع امکان پذیر است زیرا بازیکنان ما اراده قوی دارند و به آن ها خدا قوت می گویم که ما را سربلند کردند. از خداوند متعال تشکر می کنم که در این مقطع از زمان که ما خدمت گزار والیبال هستیم، این اتفاقات خوش روی می دهد.

* با توجه به آغاز بسیار خوب تیم ملی، انتظارها از والیبال دوباره بالا رفته است. چه توقعی از تیم ملی در هفته دوم رقابت ها دارید؟

- در نشست هایی که با سرمربی و سرپرست تیم ملی داشتیم، هدف گذاری خود را المپیک قرار دادیم و تلاش می کنیم آماده سازی را بهتر از گذشته پیش ببریم. خواسته های سرمربی برای ما بسیار مهم بود. کولاکوویچ عقیده داشت که تیم ملی سال خوبی را خواهد داشت. وقتی کار را آغاز کردیم، می دانستیم کار سختی داریم اما به بازیکنان خود اعتماد داشتیم. سرمربی تیم به ما این نوید را داد که بازیکنان، انگیزه و وضعیت خوبی دارند. فدراسیون نیز با آرامش خوبی که در پشتیبانی از تیم ملی به وجود آورد، به تیم در جهت آماده سازی و پیروزیت آرمانی کمک کرد تا تیم ما که تلفیقی از جوانان و باتجربه ها است، با تفکرات کادرفنی برای بهره بردن از هر دو گروه، به نتایج مورد نظر دست یابد.

پس توقع این نتایج خوب را داشتیم زیرا فاکتورهای لازم برای حضور پیروز در این مسابقات در تیم ما موجود بود. این بار تمام بازیکنان ما، بهترین خودشان بودند و نشان دادند که بسیار توانمند هستند. محور تیم ما سعید معروف با پاس های طلایی و درک درست خود، تأثیر بسکمک در پیروزیت تیم داشت و البته باعث شد تا حریفان ما نیز دچار تزلزل شوند و در مجموع، تمامی بازیکنان ما در پست خود بهترین عملکرد ممکن را داشتند. بازی اول، در آغاز کمی برای تیم ما سخت بود و این برای همه تیم ها یک مسئله طبیعی است اما بازیکنان بر این موضوع غلبه کردند و پس از پشت سر گذاشتن ست اول دیدار با ایتالیا، تیم ما به جهت هماهنگی وارد شد. این هماهنگی با گذشت زمان نیز بیش تر شد و در دیدار آخر، نمایش تیم را لذت بخش تر از پیش دیدیم.

* هفته دوم مسابقات در ژاپن برگزار می شود. فکر می کنید تیم ملی بتواند روند خوب خود را همچنان ادامه دهد؟

- بله، اتفاقات هفته اول می تواند در ژاپن نیز تکرار شود. مقدمات حضور ورزشکاران فراهم شده و در این جهت از وزارت ورزش و جوانان که هماهنگی های لازم را با سفارت ایران در ژاپن انجام دادند، تشکر می کنیم. تیم ما آرامش خوبی دارد و از همه عزیزان خواهش می کنیم که همراه تیم باشیم تا توانایی های بازیکنان، بیش از پیش شکوفا شود. مایه خرسندی ماست وقتی می بینیم جوانان ورزشکار ما برابر حریفان قدرتمند خود محکم می ایستند و به جامعه ما روحیه می دهند.

امیدوارم در ادامه مانند سه دیدار گذشته در چین، نتایج ارزنده ای کسب کنیم تا توشه مناسبی برای صعود به جمع 6 تیم برتر داشته باشیم. در ارومیه و اردبیل و در میان هموطنان عزیز، روحیه بازیکنان افزایش خواهد یافت و از صمیم دل از خداوند متعال می خواهم تا تیم ما پیروز تر از همیشه عمل کند.

باید از مدیران گذشته فدراسیون، به ویژه آقای داورزنی تشکر ویژه کنیم که برای این تیم زحمت های بسیار کشیدند و اگر امروز تیم ما در زمین خوب ظاهر می شود، قطعاً ثمره تلاش مدیران خوب در گذشته دور است. ما نیز تلاش کردیم در این مقطع کوتاه و چند ماهه، آرامش مورد نیاز را به والیبال بازگردانیم و یار تیم ملی باشیم. امیدوارم این روند رو به جلو، باعث تداوم سربلندی جامعه والیبال ما شود. نمی خواهم بگویم که ما باید در تمام مسابقات برنده باشیم اما بازی کردن با تمام وجود و تلاش، خواسته همه ماست. در هر سه دیدار هفته اول، تلاش زیادی انجام دادیم و همت، غیرت و البته تخصص بازیکنان ما به خوبی مقابل حریفان نشان داده شد. امیدوارم این روند مثبت در ژاپن نیز ادامه پیدا کند.

* هفته های سوم و چهارم در ایران برگزار می شود. آخرین وضعیت دو شهر ارومیه و اردبیل را برای میزبانی چگونه ارزیابی می کنید؟

- شرایط در ارومیه و اردبیل خوب است و در هر دو سالن پیشرفت های خوبی رخ داده است. ارومیه شهری است که والیبال در آن ارزش و مقبولیت زیادی دارد و اگر زمان تحویل سالن در ارومیه به تأخیر افتاده، به این دلیل است که آن ها تلاش می کنند تا بهترین میزبانی را داشته باشند. از استانداران و مدیران کل استان های آذربایجان غربی و اردبیل و همچنین دیگر عزیزانی که با ما همکار هستند و تلاش می کنند تا برای میزبانی ایران سنگ تمام بگذارند، تقدیر و تشکر می کنم. امیدوارم بتوانیم در بخش میزبانی نیز نمره قبولی بگیریم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26204

به "انتظار نتایج خوب را از تیم ملی والیبال داشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظار نتایج خوب را از تیم ملی والیبال داشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید