رئیس سازمان محیط زیست: ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شده اند، باید برای قانون گذاران کلاس آموزشی گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، کلانتری گفت: آلودگی ناشی از طرح های ناقص مشکل ساز شده، ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شده اند و زندگی شان در خطر است.

رئیس سازمان محیط زیست: ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شده اند، باید برای قانون گذاران کلاس آموزشی گذاشت

به گزارش خبرنگار ، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور با اشاره به مسائل کشور اظهار کرد: بر اساس قانون و شرایط محیط زیستی باید دو سوم صنعت تعطیل شوند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه شرایط قانونی محیط زیستی رعایت نمی شوند گفت: این مسائل از سوی صنایعی است که خودشان بزرگترین پژوهشگاه ها را دارند.

وی ادامه داد: برخی از صنایع روزانه چندین هزار بشکه نفت را می سوزانند، بیش از 400 هزار بشکه نفت فراوری می گردد و یک و نیم میلیون آن در داخل و حدود 400 هزار بشکه در خارج از کشور سوخته می گردد.

کلانتری درباره صنعت اعلام کرد: ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شدند و زندگی مردم در خطر است، تیرماه سال جاری باید 6 روز تهران را تعطیل می کردیم، مردم با آلودگی که از سوی خودشان به دلیل طرح های ناقص ایجاد شده است، دچار مشکل هستند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به صنعت برق گفت: ما بعد از انرژی بیشترین شدت انرژی را داریم اما بزرگترین هدف دهنده انرژی هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط زیست باید از دانشگاه شریف تشکر کنیم، اظهار کرد: با همکاری این دانشگاه دریاچه ارومیه در حال و بست است و علی رغم اینکه بسیاری می گفتند این دریاچه را رها کنید، اکنون در حال احیاست.

کلانتری با اشاره به مسائل شهر شیراز اعلام کرد: چند ماه پیش طی قراردادی که با دانشگاه شیراز داشتیم قرار شد مسائل آب و هوایی را رفع کند و البته مشکل سیستان و بلوچستان به دلیل برخی زیاده خواهی ها درگیر است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دانشگاه ها باید به یاری بیایند گفت: این مراکز باید وارد عمل شده و مشکل آب را حل نمایند، مجلس می گوید 95 درصد فراوری کالا باید در داخل باشد و این موضوع به 36 میلیون آب احتیاج دارد.

وی ادامه داد: ما بزرگترین مصرف نماینده انرژی تجدید پذیر در دنیا هستیم و بیش از 110 درصد این ای را استفاده می کنیم درحالی که سهم مجاز آن 40 درصد است.

کلانتری با بیان اینکه چرا دانشگاهیان اعتراض نمی نمایند گفت: دانشگاه هایان باید مصیبت هایی که ما با تصمیم گیری های اشتباه و عوام فریبانه بر سر کشور آورده ایم را رفع نموده و دربرابر تصمیم گیری های آینده بایستند.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: در دنیا سوم به اینگونه است که سیاستمداران فقط به فکر خود هستند دانشگاهیان باید جرات و جسارت پیدا نمایند و وارد عمل شوند.

وی با اشاره به قانونگزاران گفت: آنها باید کلاسهای آموزشی بروند و برهمین اساس قانون تدوین نمایند و تصمیمات منطقه ای دیگر جوابگو نیستند باید تصمیم سازی های علمی داشته باشیم.

کلانتری درباره تالاب انزلی گفت: بر اساس تفکرات قدیمی فزار بود میلیاردها تومان برای احیای آن خرج گردد اما انشجویان با قیمتی بسیار کمتر این تالاب را احیا کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8999

به "رئیس سازمان محیط زیست: ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شده اند، باید برای قانون گذاران کلاس آموزشی گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان محیط زیست: ملت دچار مصیبت 2 خودروساز شده اند، باید برای قانون گذاران کلاس آموزشی گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید