رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (18)

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف جهان را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در بعضی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (18)

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید بعضی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی خبرنگاران، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همواره ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

چالش وحشتناک شکستن نارگیل با چشمان بسته

Karamjit Singh و Kawaljit Singh از هند رکورد وحشتناک شکستن بیشترین نارگیلی که دور یک فرد چیده شده در یک دقیقه با چشمان بسته را به دست آوردند. کاوالجیت نمک روی چشمانش پاشید و سپس صورت خود را با چشم بند بست و سپس از یک چکش بزرگ برای خرد کردن نارگیل هایی که به طور باورنکردنی دور کارامجیت شجاع چیده بود، استفاده کرد.

بزرگترین کشتی ساخته شده از آجرهای لگو

کارکنان شرکت خدمات حمل و نقل و کشتیرانی DFDS A/S به تازگی رکورد بزرگترین کشتی ساخته شده از آجرهای لگو را شکستند و باموفقیت یک قایق باورنکردنی ساختند که 12.035 متر طول دارد. این کشتی که به رنگ برند شرکت یعنی سفید و آبی بود، بااستفاده از میلیون ها آجر پلاستیکی ساخته شد و 2860 کیلوگرم وزن داشت. مدیر این شرکت شرح می دهد: زمانی که همه مردم در حال تشویق مسابقات المپیک ریو بودند، ما در خانه ماندیم و تیم رکوردهای گینس خودمان را تشویق کردیم. هدف اصلی ما گرامیداشت صد و پنجاهمین سالگرد باهم بودنمان با ساختن یک چیز بزرگ بود تا یک سالگرد شگفت انگیز رقم بزنیم. من افتخار می کنم که با همکارانم در سراسر مرزهای ملی اروپا توانستیم به این هدف دست یابیم. 900 نفر-ساعت باهمکاری تعدادی سازنده حرفه ای لگو در ساخت و برگزاری این چالش همکاری کردند.

بزرگترین فرم ایجاد شده در سقوط آزاد

در اکتبر 2014 زنانی از سراسر دنیا رکورد بزرگترین شکل ایجاد شده از سقوط آزاد زنان در یک کوشش دیدنی و جذاب را شکستند. آن ها که از ارتفاع 2133 متری از یک هواپیما پایین پریدند از بالا به شکل موزاییکی از لباس های رنگارنگ زیبا دیده می شدند. آن ها با مهارت و هماهنگی دستان خود را در هم قفل کردند و شکل یک دانه برف را در هوا تشکیل دادند تا بتوانند این رکورد را کسب نمایند. زنان از کشورهای مختلف آمده بودند تا این رکورد هیجان انگیز را به دست آورند، شرکت نماینده هایی از برزیل، امریکا، آرژانتین، نروژ، استرالیا، کانادا، فنلاند، آلمان، ژاپن، هلند، پاراگوئه، نیوزیلند، جمهوری چک، رومانی و فرانسه.

طولانی ترین زمان چرخاندن کتاب گینس روی انگشت

Himanshu Gupta جوان 22 ساله هندی پس از سال ها تمرین اکنون رکورد رسمی گینس تحت عنوان طولانی ترین زمان چرخاندن کتاب گینس روی انگشت را به دست آورده است. او ماهرانه به مدت شگفت انگیز 44 دقیقه و 20 ثانیه این کتاب را روی انگشت اشاره خود چرخاند.

او این چالش باورنکردنی را در کافه ای در بنگلور در هند در مقابل مردم انجام داد. هیچ شاهکاری آسان نیست، طبق قوانین گینس، شرکت نماینده پس از چرخاندن کتاب با هیچ قسمت دیگری از بدنش به جز همان انگشتی که کتاب روی آن متعادل شده، حق نداشت کتاب را لمس کند. این رکورد در سال 2009 تنها 2 دقیقه و 44.66 ثانیه بود و گوپتا توانست آن را 40 دقیقه و 8 ثانیه بهبود بخشد.

بیشترین توپ بولینگی که به صورت همزمان نگه داشته شده

علاقمند بولینگ چاد مک لین از امریکا به تازگی رکورد بیشترین توپ بولینگی که به صورت همزمان نگه داشته شده را با نگه داشتن 13 توپ شکست. متوسط وزن هر توپ بولینگ 7.25 کیلوگرم است و این بدین معنی است که او حدود 42.77 کیلوگرم را بلند نموده است. قوانین گینس برای این چالش به این صورت است که فرد باید توپ ها را همزمان روی بدنش نگه دارد و یک دقیقه برای قرار دادن آن ها روی بدنش وقت دارد و برای این کار فقط مجاز است از یک نفر یاری بگیرد آن هم نه برای حفظ توپ ها. سپس باید توپ های سنگین را به مدت 10 ثانیه کامل نگه بدون افتادن نگه دارد.

سریعترین زمان فرار از ژاکت مخصوص نگه داشتن افراد شرور و دیوانه

این ژاکت ها طراحی شده اند تا مثل یک کت پوشیده شوند و دست ها را به هم گره بزند و حرکت افراد شرور یا بیماران روانی را محدود نمایند بنابراین غیرممکن و سخت است تا خودتان را آزاد کنید مخصوصا وقتی در آب غوطه ور باشید. لوکاس ویلسون از کانادا رکورد سریعترین زمان فرار از این ژاکت ها در زیر آب را تنها در 22.86 ثانیه شکست. او هم چنین توانست در زمان باورنکردنی 8.4 ثانیه در حالیکه از مچ پا در هوا آویزان بود، خودش را از شر این لباس رها کند. در همان روز او توانست در 10.6 ثانیه در حالت معلق و در زنجیر از این ژاکت فرار کند.

بیشترین ترن هوایی سواری در 24 ساعت

چهار مرد این رکورد را در سال 2000 به دست آوردند. آدم پیواک، هارون رای، جان کرکوود و فیلیپ گوارنو 74 ترن هوایی را در 10 پارک در عرض یک روز سوار شدند. آن ها برای رسیدن به پارک های مختلف از هلیکوپتر استفاده می کردند و این چالش را به نفع خیریه بچه ها انجام دادند و توانستند 40 هزار دلار برای آن ها فراهم نمایند.

بیشترین حرکت شنا روی چهار توپ سوئیسی در یک دقیقه

نیل ویت از استرالیا بیشترین حرکت شنا یعنی 31 حرکت روی توپ های سوئیسی را یک دقیقه اجرا کرد. او رکورد قبلی که 26 حرکت بود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. طبق قوانین گینس او باید بدنش را کاملا مستقیم (بدون خم شدن زانو و کمر) نگه می داشت و در هر حرکت آن قدر پایین می آمد تا آرنج هایش زاویه 90 درجه ایجاد نمایند.

2

بیشترین سرعت اسکیت برقی

Mischo Erban با رساندن سرعت اسکیت برقی خود به سرعت نفس گیر 95.83 کیلومتر بر ساعت توانست نام خود را در گینس ثبت کند.

این جوان 32 ساله نترس و شاید دیوانه این حرکت پرخطر را در فرودگاه پورتوروژ در اسلوونی اجرا کرد. NEXTBoard یک لانگ بورد چهار چرخه موتوری است که قدرتش از چهار موتوری که در هریک از چرخ ها واقع شده است و دو باتری Tattu 6S تامین می گردد. شارژ این اسکیت بورد حدود یک ساعت و نیم طول می کشد و اگر خیلی باسرعت حرکت نکنید، تقریبا 10 تا 15 کیلومتر را می تواند با آن برود. مخترعان آن را وسیله نقلیه ورزشی می نامند و باوسایل نقلیه که به طور عمومی استفاده می گردد تفاوت دارد. این رکورد شگفت انگیز در یک سطح کاملا صاف انجام شد و سرعت در فاصله 100 متری اندازه گیری شد. اربان که در کانادا متولد شده و در جمهوری چک بزرگ شده است با سفر در سرعت های بالا بیگانه نیست و قبلا رکورد خطرناک سریعترین سرعت اسکیت بورد در سراشیبی 18% را در سال 2012 با رسیدن به سرعت 129.94 کیلومتر بر ساعت به دست آورده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: برترین ها
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55289

به "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (18)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (18)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید