شفر: نباید اجازه دهیم پرسپولیسی ها به محوطه جریمه ما برسند، داور کامپیوتر نیست و باید با او منصفانه رفتار کنیم

به گزارش مجله سرگرمی، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال به دفاع از عملکرد داوران ایرانی پرداخت و بر برخورد منصفانه با آنها تأکید کرد.

شفر: نباید اجازه دهیم پرسپولیسی ها به محوطه جریمه ما برسند، داور کامپیوتر نیست و باید با او منصفانه رفتار کنیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دربی 89 گفت: در ابتدا سال جدید را تبریک می گویم و بهترین آرزوها را برای شما دارم. سال گذشته همکاری خوبی با هم داشتیم. آنچه شما منتشر می کنید فقط در ایران مهم نیست و همه جهان آن را می بینند.

وی اضافه کرد: خیلی از رسانه های آلمانی مطالبی را از رسانه های ایرانی برای من می فرستند و در خصوص آن سؤال می نمایند. این نشان می دهد که شما مسئولیت بزرگی در قبال کشورتان دارید. البته منظور من فقط رسانه های رسمی کشور است، نه رسانه هایی که با پرداخت رقمی و با چند تماس تلفنی بگردد، مطالب آنها را تغییر داد، مثل رسانه های رسمی که در کشورهای آلمان، انگلیس و... وجود دارند، رسانه هایی که راجع به فوتبال می نویسند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال یادآور شد: ما در استقلال از کادر فنی گرفته تا کادر پزشکی، تدارکات، بازیکنان و... همه اعضای تیم بسیار غمگین هستیم که حوادثی تلخ در شهرهای شیراز، گلستان و سایر مناطق کشور اتفاق افتاده است و برای مردم مصیبت دیده دعا می کنیم. امیدواریم که همه یاری نمایند تا مردم بتوانند این شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

شفر با اشاره به دربی توضیح داد: زمانی که وارد استادیوم آزادی می شوید با این جمله روبه رو می شوید که نوشته شده است بازی منصفانه و جوانمردانه. شما می توانید عشق و علاقه را ببینید. این علاقه برای همه است، برای طرفداران و حتی داور. این دربی یکی از بزرگ ترین دربی های جهانست و شادیم که در این بازی شرکت خواهیم کرد. هیچ کس در تیم ما چه قبل و چه بعد از دربی دنبال ایجاد مشکل نیست و در تیم ما استرسی نیست. طرفداران استقلال در سه دربی گذشته بارها به تیم ما یاری کردند و مثل دیوار پشت تیم هستند، مطمئنم فردا نیز آنها پشت تیم خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود مسائلی که در سال گذشته داشتیم الان به رتبه دوم جدول رسیده ایم و باید از تیمم تشکر کنم. تیمم را بسیار دوست دارم و به آن علاقه مندم. برای فصل آینده خیلی چیزها باید تغییر کند. من لیستی به باشگاه دادم و همه چیز در آنجا اشاره شده است. باید خیلی از کارها انجام گردد تا قدم های خوبی برای موفقیت برداریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: همان طور که می دانید به خاطر شرایط آب و هوایی نامناسبی که وجود داشت، ما نتوانستیم تمرینات خوبی را در زمین مناسب انجام دهیم و مجبور شدیم روی چمن مصنوعی تمرینات خود را برگزار کنیم، به خاطر همین مسئله می گویم برای سال جدید امیدوارم شرایط فرق کند. برای بازیکنان حرفه ای خوب نیست که در چنین وضعیتی تمرین نمایند. سه بازیکن ما با مشکل روبرو بودند و یکی از آنها نتوانست روی چمن مصنوعی تمرین کند. جا دارد تشکر کنم از دکتر نوروزی که بازیکنان مصدوم را برای این بازی آماده کرد، اما امیدوارم در سالی که قرار داریم در استادیوم مناسب، زمین خوب و امکانات لازم تمرینات خود را برگزار کنیم، مثل پرسپولیس، چرا که داشتن این امکانات از هر نظر و چه به لحاظ ذهنی و فنی برای بازیکن بسیار مهم است.

شفر در ادامه با بیان اینکه بازیکنان تیمش سعی می نمایند فردا با قلب شان در زمین حضور پیدا نمایند، توضیح داد: شاگردان من همواره با قلب شان بازی می نمایند، اما فردا یک شرایط ویژه است و از حضور پر تعداد شما اصحاب رسانه در اینجا معین است که چه بازی حساسی پیش رو داریم. در بیرون هم هرجا که می روید صحبت از دربی است، حتی خارج از ایران نیز در خصوص این بازی صحبت می گردد. به مانند دربی قبل که به خاطر شرایط جدولی دو تیم حساسیت زیادی داشت، هم اکنون هم این وضعیت وجود دارد و به همین خاطر فردا بازیکنان ما باید با صد در صد قدرت، فکر و تمرکز بالا و با هوش خوبی بازی نمایند.

وی اعلام کرد: امیدوارم تماشاگران دو تیم از دربی لذت ببرند، اما بعد از بازی طرفداران ما شاد تر از طرفداران پرسپولیس باشند. امیدوارم چه در استادیوم و چه در خیابان ها مسئله ای به وجود نیاید و طرفداران دو تیم به خصوص استقلالی ها شاد استادیوم را ترک نمایند. نمی خواهم بیش از این درباره یکسری حرف هایی که زده شده صحبت کنم، این مشکل من نیست. من عاشق فوتبالم و امیدوارم طرفداران استقلال شاد تر از طرفداران پرسپولیس استادیوم را ترک نمایند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به صعود تیم فوتبال امید از مرحله اول انتخابی المپیک، توضیح داد: بابت صعود تیم امید شادم و به ایران و دو بازیکن خودم که در تیم حضور داشتند، تبریک می گویم. این اتفاق برای فوتبال ایران خوب است. امید نورافکن لیدر، کاپیتان و بزرگ تر تیم امید است. همچنین باید حضور کولینا در ایران را خوش آمد بگویم. من پنج شش بازی در جام جهانی 2002 با ایشان بودم و شادم او به ایران می آید. امیدوارم کولینا با تجربه اش به داوری ایران یاری کند.

شفر در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه تیمش احتیاج به برد دارد و از این رو تهاجمی تر از پرسپولیس بازی خواهد نمود یا نه و اینکه وضعیت مصدومان تیمش از جمله فرشید باقری چطور است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی که وجود داشت، ما روی چمن مصنوعی تمرین کردیم که بعد از یک ساعت تمرین در این زمین چند بازیکن ما با مسائل عضلانی روبرو شدند، اما در حال حاضر شرایط آنها بد نیست. به خاطر همین مسئله بود که تمرین تیم را به زمین شماره دوی استادیوم آزادی بردیم. البته من الان نمی خواهم راجع به این مسائلی که داریم، صحبت کنم. بعداً در یک فرصت مناسب درباره آنها صحبت خواهم کرد. اینکه ما بخواهیم هجومی بازی کنیم یا نه، همه چیز بستگی به شرایط بازی دارد. هر دو تیم احتیاج به برد دارند. فاصله ما با پرسپولیس شش هفت امتیاز بود، اما الان فقط دو امتیاز است. آنها از لحاظ تیمی خیلی خوب هستند و روحیه بالایی دارند. به بازیکنانم گفته ام که تمرکز زیادی روی بازی داشته باشند و اجازه ندهند پرسپولیسی ها به محوطه جریمه ما برسند. از این جهت که آنها در بازی های زیادی با دریافت پنالتی به گل رسیده اند و به این خاطر باید جلوی پاس های بلندی که مدافعان آنها برای مهاجمان شان می فرستند را بگیریم.

وی در رابطه با حواشی که قبل از دربی برای منشا به وجود آمده و اینکه ممکن است تمرکز او به هم بخورد، گفت: منشا بازیکن بسیار خوب است و بازیکن بد در تیمم نمی بینم. معین است او برای این بازی انگیزه دارد. طرفداران او را دوست دارند، وقتی بحث حضور احتمالی منشا مطرح شد مطمئن نبودیم که طرفداران چه عکس العمی نشان می دهند، اما وقتی به جمع بندی رسیدیم به مدیرعامل باشگاه گفتم که او را جذب کند. فکر نکنم او مقابل تیمش سابقش عصبی باشد. من و دروازه بان پرسپولیس در یکی از بازی های تیم امید کنار هم بودیم. ما درباره منشا صحبت کردیم و او گفت که منشا بازیکن خیلی خوبی است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه دربی رفت کیفیت پایینی داشت و انتظار می رود که شما و تیم برانکو بازی بهتری را به نمایش بگذارید، گفت: دربی تنها در ایران نیست، در سایر کشورها از جمله آلمان بین تیم های شالکه و دورتموند، در ایتالیا بین اینتر و میلان و... همه در دربی دوست دارند برنده باشند، همه می گویند ببرید. در دربی اول که من حضور داشتم روی پنالتی گل خوردیم، اما بعد از آن بازی خوبی را ارائه کردیم. ما دنبال بازی بلند و مستقیم نیستیم، ما دنبال فوتبال یک ضرب و دو ضرب هستیم. این گونه می توان در بازی به موفقیت رسید. من نمی توانم سیستم بازی تیمم را عوض کنم و بگویم دروازه بان بلند توپ را بفرستد تا شاید امیدوار به گل زدن باشیم. ما فوتبال مان را بازی می کنیم و دنبال برد هستیم، نه اینکه 50 متر توپ را بلند برای منشا و مرتضی تبریزی بفرستیم و امیدوار به گلزنی باشیم.

شفر در خصوص این موضوع که با توجه به حضور بازیکنان باتجربه در زمین انتظار می رود که دربی زیبایی را ببینیم، عنوان نمود: ما در ترکیب تیم مان بازیکنان باتجربه ای چون رحمتی، منتظری و حیدری داریم در کنار جوانان دیگری که در حال تجربه اندوزی هستند، مثل علی کریمی و فرشید اسماعیلی، در کنار آنها دو بازیکن خارجی که از این فصل به جمع مان اضافه شده اند. البته منشا هم بازیکن خارجی است، اما با توجه به اینکه چند سال در فوتبال ایران بوده، باید او را بازیکن ایرانی دانست. تمام نفرات تیمم می دانند که در زمین باید چه کار نمایند، اینکه حواس شان جمع باشد، باید خیلی کم با داور صحبت نمایند و تمرکز شان روی بازی باشد نه مسئله دیگه، بقیه مسائل را رعایت نمایند با وجود طرفداران فوق العاده ای که داریم می توانیم برنده بازی باشیم.

وی در واکنش به این سؤال که آیا اگر تیمش در این بازی گل اول را بخورد پلن B مناسبی دارند که به بازی برگردند، خاطر نشان کرد: اول از همه ما نباید گل بخوریم و این مسئله برای ما بسیار مهم است. بازیکنان ما باید تمرکز شان را در طول بازی حفظ نمایند. ما می توانیم در طول بازی با توجه به شرایطی که پیش می آید تغییر سیستم دهیم و با سیستم های مختلف بازی کنیم، اما همان طور که گفتم باید دید در بازی چه اتفاقی رخ می دهد. ما چند بازی پرسپولیس از جمله دیدار با السد و پاختاکور را به خوبی دیده ایم و شناخت کاملی از حریف مان داریم، اما مهم این است که ما کار خودمان را در زمین انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این پرسش که ظاهراً طرفداران استقلال نسبت به انتخاب اشکان خورشیدی برای قضاوت این دیدار واکنش منفی نشان داده و علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال نیز خواهان استفاده از داور خارجی شده است، گفت: لطفاً می توانید بگویید چرا طرفداران استقلال از انتخاب این داور ناراحت هستند؟! این صحبت شما پیام بدی برای داور است. ایران سابقه خوبی در داوری دارد. داوران ایرانی فینال المپیک و جام ملت های آسیا را قضاوت کردند. زمانی که قرار است بازی بایرمونیخ و دورتموند برگزار گردد نمی گویند که داور از دانمارک بیاید، باید با داوران منصفانه رفتار کنیم.

شفر با اشاره به انتخاب خورشیدی برای قضاوت در دربی، گفت: این داور در بازی با تراکتورسازی باید به اشکان دژاگه کارت قرمز می داد که نداد، اما چه کار کنیم؟ داور قطعاً اشتباهاتش را بعد از بازی می بیند. در تایلند که حضور داشتم داورانی از کره جنوبی برای قضاوت می آمدند، اما شرایط در آنجا به طور کامل فرق می کرد. با این صحبت هایی که می کنید ممکن است داور یک تصمیم بگیرد و عکس العمل طرفداران را در پی داشته باشد، داور کامپیوتر نیست. برای دربی کولینا به ایران می آید و می تواند به داوران ایرانی یاری کند. مارکوس مرک هم می تواند به ایران بیاید و یاری کند. کاری به پرسپولیس ندارم. ما در 90 دقیقه کار خودمان را می کنیم. اگر علیه داور صحبت کنیم فکر می کنید برای بازی بعدی می تواند بهتر گردد؟ 50 سال است در فوتبال حضور دارم و می دانم داوران چه ذهنیتی دارند. داور به طور عمدی نمی آید که اشتباه کند. صحبت هایی که الان مطرح می گردد من را به یاد بازی با سپاهان انداخته است!

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17650

به "شفر: نباید اجازه دهیم پرسپولیسی ها به محوطه جریمه ما برسند، داور کامپیوتر نیست و باید با او منصفانه رفتار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: نباید اجازه دهیم پرسپولیسی ها به محوطه جریمه ما برسند، داور کامپیوتر نیست و باید با او منصفانه رفتار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید