فرکی: داوران هنوز سوت نزده اند، بازیکنان اعتراض می نمایند، VAR به این زودی در ایران اجرا نمی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی تیم فوتبال پیکان معتقد است که VAR از اشتباهات جلوگیری و به داوران یاری می نماید اما این اتفاق به این زودی ها در ایران محقق نمی گردد چون استاندارد های لازم را نداریم.

فرکی: داوران هنوز سوت نزده اند، بازیکنان اعتراض می نمایند، VAR به این زودی در ایران اجرا نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، حسین فرکی در گفت وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی درباره نتایج پیکان در نیم فصل دوم و روندی که این تیم در پیش گرفته است، گفت: نیم فصل را با دو شکست آغاز و در آن دو بازی شناخت خوبی نسبت به نفرات تیم پیدا کردیم. پیروزی مقابل ماشین سازی در تبریز کار سختی بود و همین طور تساوی مقابل پدیده مدعی که شاید حق مان در آن بازی برد بود. کیفیت بازیکنان رضایت بخش بود در هر بازی رو به جلو حرکت کردیم. در فوتبال نتایج تضمین شده نیستند و امیدواریم بتوانیم بازی خوبی در ادامه انجام بدهیم و آن را همراه نتیجه کنیم، باید زمان بیشتری صرف تا پیکان را از این حالت خارج کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان دربار این موضوع که مهمترین مشکل پیکان چه بوده است، بیان کرد: مشکل بزرگ پیکان نبود روحیه لازم بود. با توجه به 7 بازی آخری که تیم انجام داده بود و نتیجه نگرفته بود، این روحیه در بچه ها وجود نداشت و تأثیر منفی گذاشته بود، سعی کردیم شرایط را تغییر بدهیم و با پیروزی این شرایط سریع تر تغییر پیدا می نماید. متأسفانه در فوتبال ما بازیکنان می خواهند بدون اینکه کوشش و رقابتی داشته باشند همواره بازی نمایند. همه آنها هم نیت شان از بازی کردن این است که موقعیت بهتری برای آینده پیدا نمایند، پیکان همواره تغییرات داشته و این تغییرات ناشی از همین تفکر بوده است.

فرکی اضافه کرد: باید این نگاه را تغییر دهیم و بتوانیم با رفاقت و دوستی که فوتبال ایران از طریق آن توانسته افتخاراتی را به دست بیاورد، کار کنیم. در سپاهان و فولاد هم که حضور داشتم، این رفاقت و دوستی بین بچه ها زیاد بوده و آنها همدل بودند در تیم ملی هم می توانیم این را مثال بزنیم. به هر حال شرایط ما اینگونه است که باید در این دو موضوع را تغییر بدهیم تا در آینده نتایج بهتری بگیریم.

وی درباره مدیریت باشگاه گفت: مدیریت پیکان همواره بدون حاشیه بوده و همواره از تیم حمایت کردند حتی در شرایط سخت هم شاهد این حمایت ها بودیم، این حمایت الان هم وجود دارد، کوشش ما این است که موفقیت ها ادامه دار باشند. پیکان به عنوان سهمیه تهران که این امکانات را دارد باید در لیگ برتر باشد و صندلی خوبی داشته باشد. تعریفی که از تیم های صنعتی می گردد با جاهای دیگر همخوانی ندارد، اگر شرایط یکسان باشد پیکان هم می تواند مدعی قهرمانی باشد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان ادامه داد: مدیریت هم براساس این شرایط کار می نماید هیئت مدیره ما با این بضاعت کوشش می نماید تا صندلی خوبی به دست بیاوریم. صندلی خوب هم شامل قهرمانی، نایب قهرمانی یا کسب سهمیه می گردد. مدیریت باشگاه تمام کوششش را می نماید که تیم بتواند بدون حاشیه به کار خودش ادامه بدهد.

فرکی درباره استفاده از سیستم VAR در فوتبال ایران گفت: VAR چیز بدی نیست و از اشتباهات جلوگیری و به داوران یاری می نماید اما به عقیده من این اتفاق به این زودی ها در ایران محقق نمی گردد چون ما در استادیوم هایمان استانداردهای لازم را نداریم. حتی چیزهای معمولی که باید در استادیوم برای آسایش تماشاگران فراهم باشد وجود ندارد. رختکن ها و... را ببینید، اینقدر کار دارند که VAR به عنوان مسئله آخر می ماند.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سؤال که خواسته مدیریت باشگاه از او چیست، گفت: درخواست همه مدیران تعیین است اما قبل از آنها ما مربیان هستیم که باید صندلی مان را تعریف کنیم. همه تیم ها اول فصل خودشان را برای قهرمانی، نایب قهرمانی و یا دریافت سهمیه آماده می نمایند. ما هم مانند بقیه هستیم اما خواسته ما شرط لازم نیست. شرط لازم این است که شما ببینید چه امکانات و چه برنامه ای دارید. در فوتبال همه مدیران دوست دارند قهرمان شوند یا سهمیه قهرمانی بگیرند. خود من هم به عنوان مربی دوست دارم همواره بهترین نتیجه را بگیرم.

فرکی درباره اینکه مدتی از فوتبال دور بوده و حالا که دوباره به فوتبال بازگشته چه تفاوتی را می بیند، توضیح داد: من در فوتبال حضور نداشتم اما بیشتر از زمانی که در فوتبال بودم، فوتبال را دنبال می کردم چون وقت بیشتری داشتم. اخبار خارجی و داخلی را دنبال می کردم، تفاوت زیادی ندیدم. همان ناهماهنگی ها و برنامه ریزی ها وجود دارد البته می دانم که دست اندرکاران فوتبال کوشش می نمایند اما یکسری کمبودها که همواره بوده است رفع نشدند. بحث اعتراضات به داوری نیز بیشتر از قبل شده است.

وی در خاتمه گفت: برای من جالب است که داور هنوز سوت نزده بازیکنان به او حمله و اعتراض می نمایند ناهنجاری هایی که در زمین بین بازیکنان و عوامل فوتبال کشیده می گردد را در هیچ جای جهان شاهد نیستیم این ناهنجاری ها در فوتبال ما در حد افراط هستند که به وجهه فوتبال ما آسیب می زند و همه درگیر آن می شوند همه باید اشتباهات مان را بپذیریم و اشتباهات دیگران را بزرگ نکنیم. با آرامش و تمرکز می توانیم موفقیت های خوبی را به دست بیاوریم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14272

به "فرکی: داوران هنوز سوت نزده اند، بازیکنان اعتراض می نمایند، VAR به این زودی در ایران اجرا نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرکی: داوران هنوز سوت نزده اند، بازیکنان اعتراض می نمایند، VAR به این زودی در ایران اجرا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید