محققان با مادون قرمز نمای درونی مغز را دیدند ، تحقق رویای درمان سرطان های مغزی

به گزارش مجله سرگرمی، نانو ذرات درخشان مادون قرمز به محققان نمای درونی مغز موش را نشان می دهد.

محققان با مادون قرمز نمای درونی مغز را دیدند ، تحقق رویای درمان سرطان های مغزی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، شیمیدانان استنفورد فناوری جدید برای تصویربرداری از بافت ایجاد کرده اند که می تواند در زیر پوست افراد زنده دیده شود تا تومور ها را با وضوح بیشتری روشن کنند. در مطالعه جدید دانشمندان نشان دادند چگونه فناوری آن ها می تواند برای پیش بینی پاسخ بیماران سرطانی به ایمن درمانی استفاده کنند و روند درمانی آن را مشاهده کنند.

هونجی دای رهبراین پروژه گفت: ما این استفاده از مادون قرمز را، مشاهدات غیر تهاجمی در بافت های بیولوژیکی می نامیم. این فناوری به نانوذرات حاوی کانی اربیم پاسخ می دهد. این کانی از کانی های کمیاب زمین است که توانایی خاصی در منتشر کردن مادون قرمز دارد.

این گروه نانوذرات را در یک پوشش قرار داده اند که به آن ها کمک می کند در خون حل شده، کمتر سمی باشند و به راحتی از بدن خارج شوند. علاوه بر این، پوشش باعث می شود این نانوذرات ماننی موشک های نقطه زند دقیقا به مولکول های خاصی رفته و به پروتئین های خاصی متصل شوند.

محققان می گویند ذرات اربیم تحت تابش نور کم، بافت ها یا حتی سلول های جداگانه را با مادون قرمز هدف قرا می دهد و می تواند عمیق تر و با کیفیت بهتری از فناوری های تصویربرداری معمولی دیده شود. در ویدیویی که قدرت نانوذرات را برجسته می کند، انشعابات رگ های خونی مغز در موش های زنده تصویر می شوند و به موجودات متحرک در مغز تبدیل می شوند. این تحقیقان امکان دیدن مغز موش سالم را نشان می دهد در حالی که رویکرد های معمولی فقط پوست سر را نشان می دهد.

در مطالعه محققان نشان داده که روش آن ها می تواند پروتئین ها را در سلول های سرطانی شناسایی کنند و آن ها را در برابر دارو های سرطانی که سیستم ایمنی بدن را فعال می کنند، آسیب پذیر کند. این روش غیرتهاجمی می تواند در بیمارانی که به خوبی به این دارو های پاسخ می دهند بدون نیاز به برداشتن نمونه یا آزمایش های میکروسکوپی تومور که الان در حال حاضر انجام می شود، استفاده شود.

به طور مشابه، نانوذرات اربیم می تواند پاسخ بیماران در شیمی درمانی مشاهده کنند تا متوجه شوند آیا به دارو ها پاسخ می دهند و آیا تومور های آن ها درخشان می شود یا خیر. محققان همچنین معتقدند روش آن ها می تواند به جراحان برای تشخیص دقیق تر تومور ها و کمک به زیست شناسان و محققان پزشکی در مطالعه فرآیند های اساسی درون سلولی کمک کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53539

به "محققان با مادون قرمز نمای درونی مغز را دیدند ، تحقق رویای درمان سرطان های مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان با مادون قرمز نمای درونی مغز را دیدند ، تحقق رویای درمان سرطان های مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید