مدیاتک از تراشه میان رده هلیو P90 رونمایی کرد

به گزارش مجله سرگرمی، چند هفته قبل، شرکت تراشه سازی مدیاتک با معرفی مودم M70 وارد رقابت اینترنت 5G شد و این مودم قرار است توسط TSMC ساخته و سال آینده عرضه گردد. ساعاتی قبل، مدیاتک از تراشه میان رده هلیو P90 رونمایی کرد. به گزارش Android Central، این تراشه از پردازنده 8 هسته ای بهره می برد که دو تا از آن ها از نوع Cortex-A75 هستند و در سرعت 2.2 گیگاهرتز فعالیت می نمایند؛ به همین خاطر این هسته ها برای کارهای سنگین به کار گرفته می گردد.6 هسته باقی مانده از نوع Cortex-A55 هستند و از سرعت 2 گیگاهرتز بهره می برند.

مدیاتک از تراشه میان رده هلیو P90 رونمایی کرد

این تراشه بر اساس معماری 12 نانومتری ساخته شده و مجهز به پردازنده گرافیکی PowerVR GM 9446 است که در مقایسه با هلیو P90 حدود 50 درصد عملکرد بهتری دارد. اما مهم ترین مشخصه این تراشه، ارائه قابلیت های مربوط به هوش مصنوعی در گوشی های میان رده است. در این تراشه واحد پردازش هوش مصنوعی چند هسته ای وجود دارد که در مقایسه با قابلیت های هوش مصنوعی P60 و P70، حدود 4 برابر توان بیشتری دارد. این واحد مخصوص به گوشی های میان رده یاری می نماید که عکس های باکیفیت تری را ثبت نمایند.

تراشه هلیو P90 از دوربین واحد 48 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 24+16 مگاپیکسلی پشتیبانی می نماید. همچنین در رزولوشن 16 مگاپیکسل، می تواند ویدیوهای اسلومشون با سرعت 480 فریم بر ثانیه را ارائه دهد و با جستجوی تصویری گوگل لنز هم سازگار است. اولین گوشی های مبتنی بر این تراشه، در نیمه اول سال آینده روانه بازار خواهند شد. اگرچه کوالکام این روزها مشغول نبرد حقوقی با اپل است، اما مطمئنا مدیاتک به این راحتی ها نمی تواند سهم بازار تراشه های میان رده کوالکام را از آن خود کند.

منبع: Phone Arena

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8181

به "مدیاتک از تراشه میان رده هلیو P90 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک از تراشه میان رده هلیو P90 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید