مردم مناطق زلزله زده تمایلی به تحویل کانکس ها ندارند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند امشب در جلسه ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید در خصوص وضعیت کانکس های موجود در سرپل ذهاب گفت: در حال حاضر کانکس ها جمع آوری نشده دور از انتظار نیست چرا که تعدادی از آنها مربوط به مستاجران است که مالکان از آنها طلب اجاره بیشتر دارند و این تعداد ترجیح می دهند در کانکس زندگی نمایند و از آب و برق و گاز رایگان هم استفاده نمایند.

مردم مناطق زلزله زده تمایلی به تحویل کانکس ها ندارند

وی با بیان اینکه ازهمان ابتدا من هشدار دادم که روزی می رسد شهری پر از کانکس داشته باشیم و الان با این مشکل روبه رو شده ایم، اضافه کرد: بنیاد مسکن متولی اسکان موقت بوده و بابت این موضوع اعتبار دریافت نموده لذا باید مدیریت کند.

استاندار کرمانشاه بیان نمود: مالکان تعمیری که خانه هایشان را تعمیر کردند هنوز از کانکس استفاده می نمایند که هر وقت پس لرزه ای رخ داد به آنجا پناه ببرند و این کار را برای ما سخت نموده است.

وی ادامه داد: بر این اساس در حال حاضر با این وضعیت ما نمی توانیم تحکم کنیم که حتما کانکس ها را جمع نمایند.

بازوند با بیان اینکه تعداد 3 هزار و 911 کانکس از سطح شهر باید جمع آوری شوند، گفت: بنیاد مسکن باید مدیریت کند و هفتگی تعدادی کانکس را جمع آوری کند و آمار را ارائه دهد.

وی بیان داشت: در حال حاضر از قوه قهریه نمی توانیم در این کار استفاده کنیم می توانیم با قرار دادن مشوق هایی خانواده های را نسبت به جمع آوری کانکس های اضافی تشویق کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 2 هزار و 531 خانه آماده باشد و هنوز همین تعداد کانکس هم در شهر باشد ظلم به شهر است، یادآور شد: البته در حال حاضر به دلیل سرمای هوا برای جمع آوری کانکس ها می توانیم مهلت بدهیم و پس از آن عنوان کنیم که آب، برق و گاز را قطع می کنیم و اگر سرپیچی کردند برای جمع آوری از قوه قضاییه حکم می گیریم.

بازوند ادامه داد: مستاجران تعمیری هم به دنبال فرصت سازی و روزنه امیدی هستند که صاحب خانه و زمین شوند به همین دلیل ترجیح می دهند در کانکس و چادر زندگی نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه انتها سال 98 برای اتمام بازسازی پیش بینی شده و باید به مرور نسبت به جمع آوری کانکس ها اقدام کنیم تا در انتها با مشکل روبرو نشویم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تا کنون 68 هزار واحد تعمیراتی به بانکها معرفی شده اند، بیان نمود: از این تعداد نزدیک به 5000 نفر هنوز مراجعه ننموده اند و این بدان معناست که خانه هایشان احتیاج به تعمیر آنچنانی ندارد.

وی اضافه کرد: شاید از روز اول کارشناسان بنیاد مسکن افراط کردند و تعداد زیادی از خانه ها را جزء تخریبی ها نوشتند در حالیکه فقط تعمیر احتیاج داشتند.

استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران اداراتی که در مناطق زلزله زده هنوز در کانکس هستند گفت: مدیران باید نسبت به ساخت ادارات هرچه زودتر اقدام نمایند و در تحویل کانکس ها پیش قدم باشند.

وی همچنین به برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی نسبت به کم کاری در ساخت و سازها در مناطق زلزله زده اشاره نمود و گفت: مدیران باید بتوانند در فضای مجازی افکار عمومی را مدیریت نمایند و پیشرفت های ساخت و ساز را اطلاع رسانی نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9468

به "مردم مناطق زلزله زده تمایلی به تحویل کانکس ها ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم مناطق زلزله زده تمایلی به تحویل کانکس ها ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید