مرند سهم خود را از رویداد بین المللی تبریز 2018 گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند، عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره برگزاری همایش تخصصی و بین المللی جاده ابریشم گفت: کنفرانس دوسالانه جاده ابریشم از 6 سال پیش در کشورهای مسیر این جاده برگزار می گردد.

مرند سهم خود را از رویداد بین المللی تبریز 2018 گرفته است

وی با اشاره به اهداف و محورهای برگزاری کنفرانس بین المللی جاده ابریشم اضافه نمود: بعد از احیا و مرمت آثار تاریخی واقع در مسیر جاده ابریشم، حفاظت از دستاوردها باید مدنظر قرار بگیرد که رسانه ها و خبرنگاران نیز باید فرهنگ حفاظت از آثار گذشته را در بین مردم تبیین نمایند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بهره گیری از آثار ملموس و ناملموس مسیر جاده ابریشم از دیگر اهداف کنفرانس بین المللی جاده ابریشم است که باید در جهت ایجاد رفاه و افزایش درآمد از آن بهره برد تا رونق مجدد اقتصادی به این مسیر بازگردد.

گرشاسبی گفت: این کنفرانس از 22 آبان شروع و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، 8 نشست تخصصی نیز با حضور کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می گردد.

فرماندار ویژه مرند توضیح داد: 150 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که 21 سخنرانی و پوستر مقالات توسط محققین خارجی و 15 مقاله توسط محققان ایرانی عرضه شده است.

وی اضافه نمود: کشورهای چین، روسیه، اتریش، آلمان، ایتالیا، ازبکستان و گرجستان در این کنفرانس بین المللی حضور خواهند داشت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها بازمانده جاده ابریشم، یام در شهرستان مرند است، اعلام آمادگی کرد برای سال 2020 میزبان این کنفرانس دوسالانه باشیم.

گرشاسبی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران، با اشاره به اینکه مرند سهم خود را از رخداد تبریز 2018 گرفته است، تاکید نمود: بهسازی و افتتاح کاروانسرای یام از دستاوردهای تبریز 2018 است، وقتی هتل جهانگردی مرند ضریب اشغالی اش تکمیل شده به خاطر برگزاری این رویداد بین المللی است.وی اضافه نمود: معرفی حوزه های گردشگری و مراکز خرید شهرستان مرند و عرضه محصولات تولیدی این شهرستان، از برکات برگزاری چنین رویدادهای بین المللی است.

فرماندار ویژه مرند با اشاره به تدابیر لازم برای حضور گردشگران خارجی در سطح شهر مرند گفت: هیچ مسئله ای برای حضور گردشگران خارجی برای بازدید از اماکن تاریخی مرند وجود ندارد.

جاده ابریشم ماحصل تعامل فرهنگی و تمدن هاست

وی در بخش دیگری با اشاره به صندلی جاده بین المللی ابریشم اظهار داشت: جاده ابریشم صرفا یک جاده نیست بلکه ماحصل تعامل فرهنگی و تمدنی نسل هاست، جاده ابریشم حلقه واسط بین دستاوردهای ذهنی و یدی بشر در محدوده جغرافیایی است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استمرار داشته ها و انباشه های بشری است که در گذشته موثر بوده و در حال و آینده نیز موثر خواهد بود، گفت: ضرورت دارد برای بهره برداری هرچه بهتر از جاده ابریشم، کنفرانس بین المللی برگزار گردد که در امسال به میزبانی استان آذربایجان شرقی خواهد بود.

گرشاسبی با اشاره به قدمت 6 هزار ساله شهر مرند مطرح کرد: این شهر در حوزه فرهنگ و تمدن نقش مهمی داشته و صرف همین سابقه نشان از تاثیر این نقطه از استان آذربایجان شرقی دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6286

به "مرند سهم خود را از رویداد بین المللی تبریز 2018 گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرند سهم خود را از رویداد بین المللی تبریز 2018 گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید