نرخ رشد اقتصادی بهار اعلام شد

به گزارش مجله سرگرمی، مرکز آمار رشد 1,7 درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 1.9 درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت را برای سه ماهه اول سال جاری (1397) برآورد نموده است.

نرخ رشد اقتصادی بهار اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، مرکز آمار اعلام نموده است که در بهار امسال رشته فعالیت های گروه کشاورزی 0,8-، گروه صنعت 0.4 و گروه خدمات 3.2 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است.

مطابق با آمارهای مرکز آمار محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1390 در سه ماهه نخست امسال به رقم 182 هزار و 844 میلیارد تومان با نفت و 141 هزار و 138 میلیارد و 500 میلیون تومان بدون احتساب نفت رسیده است، در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت 179 هزار و 766 میلیارد و 300 میلیون تومان و بدون نفت 138 هزار و 458 میلیارد و 900 میلیون بوده است که نشان از رشد 1,7 درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 1.9 درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سه ماهه اول سال 1397 دارد.

نتایج مذکور حاکی از آن است که در بهار امسال رشته فعالیت های گروه کشاورزی 0,8-، گروه صنعت 0.4 و گروه خدمات 3,2 درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل، رشد داشته است.

محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب 18 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت بر مبنای طبقه بندی ISIC.Rev4 انجام می گردد که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش های زراعت و باغداری، دامداری، جنگل داری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش های عمده و خرده فروشی، فعالیت­های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا، حمل و نقل، انبارداری، پست، اطلاعات و ارتباطات، فعالیتهای مالی و بیمه، مستغلات، کرایه و خدمات کسب و کار و دامپزشکی، اداره امور عمومی و خدمات شهری، آموزش، فعالیت های مربوط به سلامت انسان و مددکاری اجتماعی و سایر خدمات عمومی، اجتماعی، شخصی و خانگی است.

اطلاعات تفصیلی در زمینه حساب های ملی سه ماهه اول سال 1397، از طریق درگاه ملی آمار در قسمت داده ها و اطلاعات آماری، حساب های ملی، جداول آماری و زیر گروه حساب های ملی و فصلی قابل دسترسی است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3481

به "نرخ رشد اقتصادی بهار اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ رشد اقتصادی بهار اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید