نکات جذاب سفر به استانبول

به گزارش مجله سرگرمی، اگر می خواهید به شهری شبیه تهران سفر کنید، استانبول انتخاب هیجان انگیزی خواهد بود. سفر به استانبول یکی از رایج ترین سفرهایی است که سالانه به طور پیوسته در ایران و اقسا نقاط دنیا انجام می گردد. استانبول یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری دنیا است و براساس بعضی تحقیقات، توریست ها حتی برای چندمین بار به استانبول و شهرهای اطراف آن سفر می نمایند. اما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را در مورد سفر به استانبول و گردشگری استانبول به شما ارائه دهیم تا قبل از اولین سفر خود اطلاعات جالبی را کسب کنید.

نکات جذاب سفر به استانبول

استانبول کجاست؟

استانبول رویایی ترین مقصدی است که می توانید انتخاب کنید. این شهر پرهیاهو در حاشیه اروپا و آسیا واقع شده است. این شهر با اتصال به دو قاره، لایه هایی از تاریخ و فرهنگ شگفت انگیزی را به خود اختصاص داده است. معماری شهر استانبول به قدری زیبا و چشم نواز است که با دیدن بافت شهری آنجا میخکوب خواهید شد. در سفر به استانبول بحث غذا همواره جذاب است و امتحان کردن غذاهای کشورهای مختلف جزء لذت بخش ترین کارهای سفر است. هر تفریح و مکانی در استانبول داستانی را روایت می نماید که برای دانستن آن می توانید از مردم محلی آنجا بپرسید و با آنها معاشرت کنید.

زندگی در استانبول مانند سفر به استانبول از جهاتی یکسان خواهد بود. اینکه شهر استانبول هرگز خاموش نمی گردد و سرعت زندگی در آن بسیار بالا است. مردم در استانبول همواره در حال جنب و جوش هستند و زنده بودن آن به توریست ها حس و حال بسیار خوبی را منتقل خواهد نمود. حتی ساعت 2 نصف شب در استانبول نیز می توانید به گشت و گذار بپردازید و از مناظر زیبای آنجا لذت ببرید. ناگفته نماند که اگر از شلوغی شهر و ازدحام زیاد خسته شده اید؛ جزیره و باغ های استانبول راه فرار خوبی خواهد بود.

اولین سفر به استانبول

بسیاری از مردم تصور می نمایند که ترکیه به دلیل داشتن دین و فرهنگ اسلامی یک کشور سخت گیر است؛ اما در حقیقت اشتباه می نمایند. در کشور ترکیه و شهر استانبول هیچ تعصبی وجود نداشته و هرکس با توجه به سلیقه خود انتخاب می نماید که چی بپوشد و هیچ اجباری در پوشش نیست. البته این را باید افزود که در برخی مکان های مذهبی مانند مسجدها، ضروری است نوع پوشش مناسبی داشته باشید و قوانین را رعایت کنید. اما گذشته از تمام این تفکرات و قوانین، زیبایی های ترکیه مردم جهان را مسحور نموده و آنها را به پذیرش برخی مقررات دعوت نموده است. در اولین سفر به استانبول حداقل به 5 روز احتیاج دارید. اما می توانید همین 5 روز را با توجه به روحیات خود انتخاب کنید. برای مثال دو روز را به خرید و بقیه روزها را برای گشت و گذار در سطح شهر و جزایر زیبای استانبول اختصاص دهید. گرچه در سفر به استانبول، شهرهای حومه شهر نیز شگفت انگیز است اما برای دید و بازدید از آنها نیز باید حداقل به مدت 10 روز در استانبول بمانید.

در سفر به استانبول کجا بمانیم؟

شهر استانبول مملو از هتل های لوکس، هاستل های ارزان قیمت، مهمان خانه و آپارتمان است. قطعاً برای یافتن بهترین مکان مناسب جیب و سلیقه خود به یک یاری حرفه ای احتیاج خواهید داشت. بسیاری از سایت های مفید مانند First Choice وجود دارند که می توانند سفر شما را راحت تر نموده و رزرو اتاق یا هتل با بودجه شما را در استانبول آسان تر نمایند. برخی اوقات تورهای لحظه آخری نیز هستند که با کمترین هزینه بهترین خدمات را مسافران ارائه می دهند؛ می توانید بسته های مقرون به صرفه سفر به استانبول که شامل هتل و بلیط هواپیما است را خریداری کنید. از لحاظ محله، بهترین مکان های دلنشین ترکیه عبارتند از: سلطان احمد ، بیوغلو و تاکسیم. این مکان ها جزء جاذبه های گردشگری استانبول بوده و از هر نظری کامل و پر از تفریحات جذاب است.

خوردن و آشامیدن در استانبول

اگر به خوردن و آشامیدن آسیایی علاقه دارید، استانبول بهترین گزینه است. در این شهر با غذاهای جالب، شیرینی های خاص و چای و قهوه اصیل ترک روبرو خواهید شد. آنقدر طعم، ادویه ها و مواد تشکیل دهنده زیادی در سفر به استانبول می بینید که دوست دارید سالانه به ترکیه بیایید و باز از زیبایی های آن لذت ببرید.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در سفر به استانبول همه چیز را امتحان کنید. لازم به تذکر است که غذا در ترکیه گران نیست؛ حتی در یک رستوران خوب در استانبول می توانید با کمترین هزینه غذایی لوکسی بخورید. در اطراف خیابان تکسیم غذافروشی های متعددی واقع است که برای شام و نهار سرپایی بسیار جالب است. پیشنهاد ما این است که حتما برگر خیس را امتحان کنید. به عنوان دسر، باقلوا سنتی با بستنی و لوکوم را از قلم نیاندازید.

بهترین زمان برای بازدید از استانبول

استانبول در هر فصلی قشنگی خود را داشته و نمی توان گفت کدام فصل برای بازدید از ترکیه مناسب است. اما بیشتر گردشگران فصل بهار و شروع تابستان را برای سفر به استانبول ترجیح می دهند. پس بهتر است در ماه های می و ژوئن به این شهر زیبا سفر کنید. ناگفته نماند که در تابستان، استانبول واقعا گرم است و روزهای طولانی گرما را طاقت فرساتر می نماید. اما محدودیتی نبوده و با لباس کم نیز می توانید در فصل تابستان از فضای استانبول نیز لذت ببرید.

در استانبول از چه چیزی اجتناب کنیم؟

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است. اما نمی توان گفت هیچ خطری در آن وجود ندارد. اگر بخواهیم با شهری مقایسه کنیم؛ قطعا تهران خواهد بود. همانطور که باید در تهران در مناطق خیلی شلوغ مراقب کیف و لوازم گران قیمت باشید در استانبول هم به همین شکل است؛ غیر این موضوع در سفر به استانبول خطری شما را تهدید نمی نماید. فقط به یاد داشته باشید از ساعت 12 شب به بعد برخی مکان ها مانند تکسیم مکانی برای افراد خاص بوده و به شکل پاتوق می گردد. اگر نمی خواهید به همراه خانواده در بین آنها رفت و آمد کنید، بدون هیچگونه حرف و بی احترامی مکان را ترک کنید یا لطفا از رفتن به آنجا مخصوصا در هنگام شب خودداری کنید.

از آنجا که در یک کشور مسلمان خارجی هستید، باید به سنن و عادات آنها احترام بگذارید. هنگامی که از جاذبه های گردشگری استانبول لذت می برید، دیگر احتیاجی به پوشاندن خود یا نگرانی از لباس هایتان نیست. اما هنگام بازدید از مساجد و اماکن مذهبی، از پوشیدن دامن و یا شلوار کوتاه اجتناب کنید. روسری زیبا و رنگارنگ همواره گزینه مناسبی برای پوشاندن سر شما در داخل مساجد است.

کدام جاذبه های گردشگری استانبول را ببینیم

فراوانی جاذبه های گردشگری استانبول دیدنی است. به گونه ای که با توجه به سلیقه هر فردی می توان مکانی را یافت و ساعت ها در آنجا به گشت و گذار پرداخت. پیشنهاد ما این است که در وهله اول برنامه ریزی کنید. برای مثال یک روز را برای بازدید از جزیره هایی مثل بیوک آدا بگذارید؛ این جزیره به قدری زیبا و شگفت انگیز است که حتی یک روز برای بازدید از آن کم خواهد بود. یا یک روز را به مساجد و مکان های فرهنگی استانبول اختصاص دهید. با این روش می توانید در 5 روز سفر به استانبول، بهترین مکان ها دیدنی استانبول را ببینید. مراکز خرید استانبول نیز جزء یکی از مهمترین تفریحات استانبول است که یک فرد ایرانی در هیچ صورتی از آن نمی گذرد. بهترین مراکز خرید در استانبول واقع است که می توانید سوغاتی های جذاب بخرید و از خریدی جانانه لذت ببرید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: دلتابان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40086

به "نکات جذاب سفر به استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات جذاب سفر به استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید