نیمه های پنهان زندگی خوابگاهی

به گزارش مجله سرگرمی، تصور یک زندگی خوابگاهی برای دانش آموزی که در آستانه ورود به دانشگاه است بیشتر شبیه جمع های محبت آمیز و خوش و بش های شبانه ای است که مدام تکرار می گردد؛ اگرچه این تصور می تواند واقعی باشد اما یک زندگی خوابگاهی قسمت های دیگری هم دارد که برای دانستنش باید از دانشجویان ساکن خوابگاه پرسید.

نیمه های پنهان زندگی خوابگاهی

دانشجویانی که آرزوها در سر دارند، کسانی که برای قبول شدن در یکی از رشته های مورد علاقه خود شب بیداری و بی خوابی ها کشیده و با کسب رتبه های برتر، برای ادامه تحصیل، دوری خانواده، دوستان و آشنایان را به جان خریده اند.

وارد خوابگاه ها که می شویم چند بلوک نیمه کاره و شاید هم فرسوده دیده می گردد که البته دانشجویان با شیطنت های خود از این فضا داستان هایی خیالی و ترسناک ساخته اند.

از هر دانشجویی که درباره وضعیت خوابگاه بپرسیم لبخند می زند اما زمانی که صحبت می نمایند مشخص می گردد که دلشان برای آسایش خانه تنگ شده است. فضای کوچک اتاق ها، گاهی عدم نظافت و کمبود سرویس های بهداشتی، سرعت پایین اینترنت، ورود حیوانات به بلوک ها و چیزهایی از این دست این دلتنگی را تشدید نموده است.

تصویری رویایی از زندگی دانشجویی

معصومه حیدری، دانشجوی رشته جغرافیا که جزو ورودی های 97 است، می گوید: قبل از قبولی برای ورود به دانشگاه شور و هیجان خاصی برای زندگی دانشجویی داشتم و فکر می کردم در این دوران مستقل خواهم شد.

وی ادامه ادامه می دهد: اکنون که در این شرایط قرار گرفته ام و از طرفی دوری خانواده و دوستان را تحمل می کنم و از طرفی دیگر با حداقل امکانات رو به رو شدم حس می کنم واقعیت با رویاهایم متفاوت است.

وی همچنین با بیان اینکه البته این مسائل در حالی وجود دارد که زندگی دانشجویی از نکات مثبتی نیز برخوردار است، گفت: اینکه یاد می گیریم با افراد مختلف، سلیقه های متفاوت و فرهنگ های متنوع مسالمت آمیز زندگی کنیم، خود درسی بزرگ به شمار می رود که این دوران نقش بزرگی در پرورش آن دارد.

زندگی در خوابگاه راهی برای تقویت تعامل با دیگران

مریم قدبیگی، دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز در مورد شرایط زندگی در خوابگاه می گوید: زندگی دانشجویی باعث تقویت تعامل با دیگران است و باعث می گردد که هم دختران و هم پسران به خوبی بتوانند سختی های زندگی را تمرین نمایند.

وی ادامه داد: دوری از خانواده و دلتنگی از مهمترین مسائلی است که ما دختران در این دوران با آن رو به رو هستیم اما با این حال انتظار داشتیم که برای جبران این دوری شرایط به گونه ای باشد که حداقل جای خالی خانواده کمتر احساس گردد.

انتظار نداشتم با امکانات ضعیفی در دانشگاه های دولتی رو به رو شوم

فریناز دانشجوی دیگری که اهل اصفهان است می گوید: تمامی دانشجویانی که در این بلوک ها ساکن هستند رتبه های قبولی آنها خوب است بنابراین انتظار نداشتیم دانشگاه خوارزمی چنین خوابگاه هایی را در اختیار ما قرار دهد. داخل هر اتاق 9 متری حداقل سه نفر زندگی می نمایند. تخت ها بخش زیادی از این فضا را اشغال نموده اند. سه نفر باید در فضای یک و نیم متری زندگی نمایند و این میزان فضا با سرانه ای که مسئولان آن را 10 متر برای هر دانشجو اعلام می نمایند هیچ تناسبی ندارد.

وی همچنین اضافه می نماید: متأسفانه حیوانات مختلفی از جمله گربه و سگ در خوابگاه ها تردد دارند و وارد بلوک ها می شوند که این موضوع هر بار موجب ترس بعضی دانشجویان می گردد.

برگزاری برنامه های شاد یکی از مؤلفه های موفقیت هر دانشگاه است

مهدی رمضانی، دانشجوی رشته ادبیات زبان انگلیسی هم در مورد وضعیت خوابگاه پسران دانشگاه خوارزمی می گوید: خوشبختانه در خوابگاه پسران زمین های ورزشی متعددی وجود دارد که می توانیم به راحتی در آنجا ورزش کنیم و حتی همین اتفاق هم باعث نزدیکی و آشنایی با سایر دانشجویان می گردد.

وی ادامه می دهد: به عنوان یک دانشجو فکر می کنم در نظر دریافت سلامتی دانشجویان و سرگرمی آنها یکی از مهمترین مؤلفه های پیشرفت هر دانشگاه خواهد بود که دانشگاه خوارزمی هر شب با اکران فیلم ها، جنگ های شادی در ایام عید و یا برنامه های مختلف این امکان را برای دانشجویان فراهم می نماید که حتی بدون خروج از دانشگاه بهترین دوران را در دانشگاه کنار دوستان خود بگذرانند.

مسائلی که موجب نگرانی دانشجویان است

دانشجوی رشته زیست شناسی هم که اهل خوزستان است اظهار می نماید: ساختمانی که ما در آن ساکن هستیم، بالای 30 سال قدمت دارد و از استحکام کافی برخوردار نیست و قطعاً در زمان زلزله دوام نخواهد آورد و این نیز یکی از مسائلی است که موجب نگرانی می گردد.

مهدی مرادی با اشاره به اینکه خوابگاه از نظر محیط محبت آمیز محیط خوبی است، اضافه می نماید: البته نقاط ضعفی هم دارد، نظیر بهداشت ضعیف و مشکل اینترنت و آلودگی صوتی که ما را دچار مشکل نموده است و با وجود اینکه درک می کنیم که وسع دانشگاه همین است و ما هم به این وضعیت عادت نموده ایم و می دانیم مسئولین دانشگاه همه کوشش خود را در راستای تهیه امکانات برای ما انجام می دهند اما انتظار داریم با حداقل امکاناتی که می توانند عملکرد بهتری داشته باشند، بدون هیچ عذری این امور را انجام دهند.

تابستان سال جاری خوابگاه های خوارزمی تعمیر و تجهیز می گردد

پس از گفت و گو با دانشجویان، دغدغه های آنان را از معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی پیگیر شدیم.

احمد زنگانه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در مورد مباحث مطرح شده توسط دانشجویان ساکن در خوابگاه دانشگاه خوارزمی گفت: دسته بندی کیفی خوابگاه ها توسط صندوق رفاه دانشجویان، انجام و هزینه آن نیز بر همین اساس نرخ گذاری می گردد.

وی ادامه داد: با اعلام صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه، این دانشگاه در رده کیفی درجه اول تا سوم قرار گرفته و مبالغ مشخص شده هم به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز می گردد.

معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی همچنین با بیان اینکه اقدامات عمرانی برای خوابگاه ها انجام می گردد، اضافه نمود: تابستان سال جاری امور تعمیر، تجهیز و نگهداری خوابگاه ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نگرانی های دانشجویان در مورد استحکام ساختمان خوابگاه ها نیز توضیح داد: این ساختمان ها با وجود اینکه در ظاهر سست و قدیمی به نظر می رسند اما همیشه از استحکام بالایی برخوردار بوده و در مواقع بروز حوادث هیچ گونه آسیبی نخواهند دید.

زنگانه در خاتمه گفت: از لحاظ امنیتی هم سعی داشتیم که با بالاترین دقت از بروز مسائل جلوگیری کنیم اما باید این مورد را هم در نظر گرفت که بعضی مواقع امکان بروز حوادث احتمالی هم وجود دارد.

گزارش از راضیه شعبانی، خبرنگار خبرنگاران منطقه البرز

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23603

به "نیمه های پنهان زندگی خوابگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه های پنهان زندگی خوابگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید