هند افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- وزارت اقتصاد هند گفت این کشور اقدام متقابل تعرفه ای علیه آمریکا را به بعد از انتخابات عمومی کشور و تشکیل دولت جدید موکول کرد.

هند افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت

روزنامه بیزینس لاین روز چهارشنبه به نقل از وزارت اقتصاد هند اضافه نمود تصمیم در این خصوص بعد از تعیین شدن نتایج انتخابات و تشکیل کابینه اتخاذ می گردد.

در بیانیه وزارت اقتصاد هند آمده است با توجه به اینکه دولت آمریکا لغو امتیازات تجاری هند را تا خاتمه انتخابات به تعلیق در آورده است، هند نیز افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی را تا یک ماه تعلیق خواهد نمود.

براساس بیانیه وزارت اقتصاد، دهلی نو امیدوار است تا با این اقدام بعد از خاتمه انتخابات سراسری و شروع کار دولت جدید تنش و مسائل تجاری میان هند و آمریکا حل شده باشد.

دولت هند در ژوئن سال گذشته اظهار داشت، تعرفه 29 کالای اصلی آمریکا به ارزش 230 میلیون را در اقدامی تلافی جویانه افزایش خواهد داد.

پیش از این دولت دونالد ترامپ تعرفه واردات آهن از هند را 25 درصد و تعرفه آلومینیوم این کشور را 10 درصد افزایش داد.

به دنبال تعلیق افزایش تعرفه بر کالاهای آمریکا، 25 تن از نمایندگان کنگره امریکا نیز از دولت دونالد ترامپ خواستند تا امتیازات تجاری هند را لغو نکند و برای پیدا کردن راه حلی مناسبی به مذاکرات خود با هند ادامه دهد.

در همین رابطه روزنامه هندوستان تایمز نوشت ، یک روز قبل از اتمام دوره اطلاع رسانی 60 روزه که در قوانین تعیین شده است، نمایندگان کنگره آمریکا در پیغامی کتبی به رابرت لایتزیر نماینده تجاری آمریکا گفتند، با لغو امتیازات تجاری هیچ یک از طرفین نه امریکا و نه هند از آن سود نخواهند برد.

درچهارم مارس (13 اسفند 97) کاخ سفید در پیغامی به کنگره اظهار داشت که خواهان لغو امتیازات تجاری با هند است.

نمایندگان کنگره در این پیغام به دولت دونالد ترامپ تذکر دادند که در صورت لغو امتیازات تجاری هند، شرکت های آمریکایی که از هند کالا وارد می نمایند باید مبالغ زیادی را به عنوان مالیات و گمرک پرداخت نمایند که این برای اقتصاد کشور بسیار زیان بار خواهد بود.

بر اساس نامه منتشر شده کنگره، با لغو امتیازات تجاری هند، در حقیقت دولت آمریکا در سیاست های تجاری خود به جای جلو رفتن، عقب گر خواهد داشت.

پیش از این نیز در ماه گذشته سناتورهای جمهوریخواه با ارسال نامه ای به رابرت لایتزیر نماینده تجاری آمریکا خواهان به تأخیر انداختن اجرای تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای لغو امتیازات تجاری آمریکا به هند شدند.

بر اساس این نامه، سناتورها تاکید کردند با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی هند، اجرای این تصمیم می تواند بر روابط بسیار مهم امریکا و هند لطمه وارد کند.

به گفته این سناتورها،امریکا باید تا خاتمه انتخابات پارلمانی هند اجرای این قانون را به تأخیر بیندازد.

انتخابات پارلمانی هند تا 23 می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت.

در سال 2018 تبادلات تجاری کالاهای صادراتی و وارداتی میان امریکا و هند از 126 میلیارد دلار به 142 میلیارد دلار افزایش یافت.

آساق**9473**1600

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23841

به "هند افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید