هولولنز 2 با قابلیت ترجمه مکالمه رونمایی شد

به گزارش مجله سرگرمی، هفته گذشته کمپانی مایکروسافت در جریان سخنرانی آغازین خود در کنفرانس اینسپایر (Microsoft Inspire) در لاس وگاس آمریکا از جدیدترین نسخه هولولنز2 با قابلیت ترجمه مکالمه و صحبت به زبان های دیگر رونمایی کرد.

هولولنز 2 با قابلیت ترجمه مکالمه رونمایی شد

هدست واقعیت افزوده هولولنز 2 با بهره گیری از هوش مصنوعی TTS Neural این بار پیشرفته تر شده و مکالمه کاربر را ترجمه می نماید.

رونمایی این فناوری پیشرفته و نحوه عملکرد آن توسط یک خبرنگار در شبکه یوتیوب به نمایش عموم مردم درامد. در این ویدئو جولیا وایت، مدیر اجرایی آژور هولولنز 2 را در دست گرفته و پس از ادای سخنانی از این فناوری می خواهد تا سخنان وی را ترجمه کند. به محض دریافت دستور هولولنز به شکل یک ماکت انسان تغییر شکل داده و سخنان وی را به ژاپنی ترجمه می نماید. این ترجمه به قدری صریح و واقعی است که بسکمک از بازدیدکنندگان تصور کردند خود جولیا در حال ادای این کلمات به زبان ژاپنی است. این در حالی است که مدیر اجرایی آژور اعلام نموده است که به هیچ وجه قادر نیست به زبان ژاپنی صحبت کند.

در حال حاضر کمپانی مایکروسافت از دیگر قابلیت های این فناوری سخنی نگفته است اما بسکمک از محققان اعلام کردند در صورت پیشرفت این سیستم هوشمند و تجاری سازی آن، بسکمک از مسائل مکالمه به زبانهای مختلف دنیا در صحنه ارتباطات، مسافرت ها و تجارت های بین المللی برطرف خواهد شد.

لازم به ذکر است چندین ماه پیش مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین غول های فناوری در دنیا با وزارت دفاع و پنتاگون آمریکا به منظور توسعه و تأمین هدست های مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده وارد همکاری شده و بدین منظور قرارداد تحویل هدست های هولولنز 2 را با آن به امضا رساند. این هدست های ترکیبی در تمرینات رزمی و آموزش و همچنین برای استفاده در میدان نبرد به کمک سربازان امده و علاوه بر مطلع شدن از موقعیت جوخه بر روی نقشه، از میزان فشنگ باقی مانده در اسلحه و همچنین وضعیت سلامت ان ها از جمله سرعت ضربان قلب و حالت چشمان خبر می دهد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33592

به "هولولنز 2 با قابلیت ترجمه مکالمه رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هولولنز 2 با قابلیت ترجمه مکالمه رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید