پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در راستای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه فعالیت می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: بهبود نقش اجتماعی و گسترش ارتباط با صنعت و جامعه از جمله فعالیت های پژوهشی پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان است.

پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در راستای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه فعالیت می نماید

کیومرث کرمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در مورد فعالیت پژوهشکده کردستان شناسی گفت: پژوهشکده کردستان شناسی تنها پژوهشکده عرضه محور دانشگاه کردستان است. این پژوهشکده فعالیت های خوبی داشته و نقش پررنگی در جامعه ایفا می نماید و در رتبه بندی دانشگاه کردستان نیز نقش موثری داشته است.

کرمی اضافه نمود: بهبود نقش اجتماعی و گسترش ارتباط با صنعت و جامعه از جمله فعالیت های پژوهشی این پژوهشکده است. در این راستا تفاهم نامه هایی با سازمان ها و ارگان های مختلف در استان منعقد شده و از جمله نتایج آن ها 60 مورد طرح پژوهشی خارج از دانشگاه در سال 97 و شش ماه گذشته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان ادامه داد: ایجاد کلینیک روستایی در پژوهشکده کردستان شناسی، تدوین دستورالعمل استفاده اعضای هیات علمی از فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت، عضویت افراد با تجربه و متخصص در مراکز رشد، نوآوری، کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه، مصوب شدن آیین نامه گرنت فناوری در دانشگاه، برگزاری استارتاپ ویکند در زمینه های مختلف از جمله اقدامات اجرا شده در این معاونت در راستای گسترش ارتباط دانشگاه با صنعت است.

وی با بیان اینکه توسعه پژوهش و فناوری از دیگر راهبرد های معاونت پژوهش و فناوری است، ابراز کرد: استراتژی دانشگاه کردستان ارتقای صندلی و مرجعیت علمی دانشگاه است و به این منظور تفاهم نامه های همکاری علمی و بین المللی با 30 دانشگاه اجرا شده و انجام 11 پروژه بین المللی، عقد قرارداد با 15 پژوهشگر پسادکتری داخل، تدوین آیین نامه حمایت از دوره های پسادکترای مشترک بین دانشگاه کردستان و دانشگاه های خارج از کشور و ... از دیگر اقدامات اجرا شده در این راستا است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64446

به "پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در راستای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه فعالیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان در راستای گسترش ارتباط با صنعت و جامعه فعالیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید