14 مرکز اقامتی در خوی برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده است

به گزارش مجله سرگرمی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی گفت: 14 مرکز اقامتی در شهرستان خوی در قالب 11 مهمانسرا و سه هتل در این شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

14 مرکز اقامتی در خوی برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، عزیز میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی در ارتباط با تمهیدات اندیشیده شده برای سفرهای نوروزی اظهار کرد: 14 مرکز اقامتی در شهرستان خوی در قالب 11 مهمانسرا و سه هتل در این شهرستان برای استقبال از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه در این مراکز 570 تخت جهت اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، اضافه نمود: همیشه شهرستان تاریخی و فرهنگی خوی همیشه مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی بوده و بارگاه شمس تبریزی، دروازه سنگی، آبشار بدلان، غارعلی شیخ، پل هوایی قطور، پل تاریخی خاتون و مسجد مطلب خان از جمله شناخته شده ترین آثار تاریخی و قدیمی این شهرستان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی ادامه داد: نوروز سال 97 تعداد 15 هزار گردشگر در هتل های شهرستان خوی اسکان پیدا نموده بودند که سال جاری پیش بینی می گردد این تعداد به 20 هزار نفر افزایش یابد.

او با اشاره به فعالیت یک اقامتگاه بومگردی در این شهرستان مطرح کرد: اقامتگاه بومگردی مارکان این شهرستان نیز در راستای توسعه گردشگری مجوز فعالیت دریافت نموده و این اقامتگاه در روستایی با همین نام و در فضایی سرسبز و با طبیعتی بکر راه اندازی شده است.

میرزایی توضیح داد: اقامتگاه های بومگردی تمامی خدمات هتل ها را با کمترین قیمت ارائه می دهند و گردشگران در این مکان ها می توانند علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده نمایند.

او مطرح کرد: میراث فرهنگی با توجه به وظیفه ذاتی خود از تمام توان برای معرفی آثار این شهرستان استفاده می نماید تا زمینه حضور بیش از پیش گردشگران را در شهرستان فراهم کند و در این راستا شهرستان خوی در زمینه اقامت مهمانان و گردشگران نوروزی مسئله ای ندارد و آماده استقبال از مسافران است.

شهرستان خوی با برخورداری از تمدنی کهن، آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری ایران محسوب می گردد؛ مجموعه آثار شگفت انگیز طبیعی، تاریخی و فرهنگی خوی از چنان ارزشی برخوردار است که می تواند در فرآیند توسعه استان همانند ذخیره ای انتها ناپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38547

به "14 مرکز اقامتی در خوی برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مرکز اقامتی در خوی برای استقبال از مهمانان نوروزی آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید