اشتباهات توشاک کی تمام می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، تراکتورسازی در آبادان تا دقیقه 82 سه بر یک از میزبان پیش بود. به نظر می رسید صعود قطعی است و این تیم به مرحله بعدی جام حذفی رسیده، ولی صنعت نفت در همان زمان کوتاه به بازی برگشت و در نهایت بازی را در ضربات پنالتی برد.

اشتباهات توشاک کی تمام می گردد؟

بعد از چنین اتفاقی قطعا باید سرمربی را بابت از دست دادن پیروزی سرزنش کرد، ولی جان توشاک خوش شانس است که همه نگاه ها به اعتراض دژاگه بوده و کمتر کسی به این گاف بزرگ توجه نموده.

مربی ولزی بعد از این شکست در کنفرانس مطبوعاتی درباره بازی دادن به دژاگه و شجاعی که از اردوی تیم ملی برگشته بودند گفت: امروز عملکرد خیلی خوبی داشتیم و می توانستیم بازی را ببریم. ما سه گل زدیم و برنده بازی بودیم. بعد از اینکه بازی 3 بر یک شد تغییراتی در تیم مان دادیم و من دو بازیکن ملی پوشم، دژاگه و شجاعی را وارد زمین کردم. به نظرم این یک اشتباه بزرگ بود و ما بازی را از دست دادیم. ما حتی نتوانستیم با دو بازیکن ملی پوش مان بازی را تمام کنیم. یکی به خاطر اینکه کارت قرمز گرفت و نفر دوم هم به این دلیل که من فکر می کردم هنوز شرایط کامل برای بازی را ندارد.

او افزود: در واقع این اشتباه ما بود وقتی دو بازیکنی که دو هفته با ما حضور نداشتند را به زمین فرستادیم. درباره دو بازیکن باتجربه مان صحبت می کنم که یکی از آنها از زمین اخراج شد و دیگری هم دوباره تعویض شد. اشکان را تعویض کردیم، چون او نتوانست انتظارات را برآورده کند. باید به خودم بگویم، جان امروز دو اشتباه کردی و ما بازی را به حریف دادیم. باید از طرفداران تراکتورسازی همین جا بابت اشتباهات مان عذرخواهی کنم.

جملات توشاک مشابه حرف هایی است که او بعد از شکست تیمش مقابل استقلال در استادیوم آزادی به زبان آورد. در آن بازی شجاعی و دژاگه برای اولین بار برای تراکتور به میدان رفتند، ولی این مربی مدعی شد که آنها آماده نبودند و گفت: این تصمیم من یک اشتباه بود. ما در پیش فصل 5 بازی انجام دادیم. در هیچ دیداری نباختیم و با بازیکنانی به میدان رفتیم که در پیش فصل در کنار ما حضور داشتند. این دو بازیکن 4 روز است به ما اضافه شدند و حالا باید بگویم مقصر من هستم.

توشاک بعد از اعتراض دژاگه به تعویض ترجیح داد اوضاع را آرام کند و در کنفرانس خبری مدعی شد که با بازی دادن به کاپیتان تیم ملی مرتکب اشتباه گردیده. توشاک به عنوان یک مربی باتجربه و دنیادیده به ایران آمده تا از تراکتورسازی یک مدعی بسازد، ولی در هفت بازی رسمی که روی نیمکت این تیم نشسته به گفته خودش دو بار مرتکب اشتباهات کشنده ای گردیده تا تیمش دست خالی بماند.

اعتراض دژاگه به تعویض بازتاب زیادی داشت و انتقاداتی هم از او شد، ولی رفتار توشاک با این بازیکن برازنده کاپیتان تیم ملی و بازیکنی که سابقه قهرمانی بوندس لیگا دارد، نیست. اگر توشاک معتقد است که اشکان آماده نبوده باید این موضوع را در تمرین تشخیص می داد و از او در بازی مقابل صنعت نفت استفاده نمی کرد. وقتی تصمیم می گیرید ستاره تیم تان را در نیمه دوم به زمین بفرستید، نباید او را دقایقی بعد تعویض کنید. چنین تصمیمی یک خودزنی بزرگ است که نه تنها در همان بازی به تیم ضربه می زند که می تواند عواقب درازمدتی هم داشته باشد.

توشاک برای موفقیت به حمایت و تجربه بازیکنی مثل دژاگه احتیاج دارد. باشگاه تراکتورسازی برای جذب کاپیتان تیم ملی هزینه زیادی متقبل گردیده و توشاک ماموریت دارد که بهترین بازی را از او بگیرد، ولی چنین تصمیماتی قطعا روی عملکرد بازیکن تاثیر منفی دارد و شکافی که به وجود آمده ممکن است به این زودی ترمیم نشود.

تقریبا همزمان با بازی تراکتورسازی، پاری سن ژرمن در حالی مقابل سنت اتین به زمین رفت که نیمار و امباپه روی سکو بودند و توخل ترجیح داده بود به دوستاره تیمش که از اردوی ملی برگشته بودند استراحت بدهد. پاریس بدون این دو بازیکن بازی اش را برد و حالا می تواند در بازی لیگ قهرمانان مقابل لیورپول این دو ستاره را در بهترین شرایط در اختیار داشته باشد.

توشاک اما دو بازیکن ملی پوش تراکتور را به آبادان برد و با استفاده نابجا آنها را فنا کرد. هم بازی را باخت و هم تیمش را به حاشیه برد. چنین تصمیمات ناشیانه ای از توشاک که تجربه سال ها مربیگری در اروپا را دارد خیلی عجیب به نظر می رسد، مگر اینکه او از زندگی در ایران خسته گردیده باشد و بخواهد با این کارها زمینه بازگشت سریعتر به وطنش را فراهم کند.

1

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3278

به "اشتباهات توشاک کی تمام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات توشاک کی تمام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید