برطرف مسئولیت از خود، نمی تواند پاسخ مطالبات مردم باشد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابتدا زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در خصوص این لایحه توضیحانی داد و به اصلاح آن در کمیسیون اشاره نمود.

برطرف مسئولیت از خود، نمی تواند پاسخ مطالبات مردم باشد

وی در خصوص این اصلاحات گفت: لایحه شهرداری در دو ماده و پنج تبصره اصلاح شد که در ماده اول شهرداری موظف گردیده فراوری کنندگانی را که در جمع آوری پسماندهای ویژه خود اقدام مقتضی به عمل نمی آورند، شناسایی و به سازمان محیط زیست معرفی نماید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ماده دوم گفت: طبق ماده دوم، شهرداری مجاز است به منظور رعایت و توسعه استانداردهای زیست محیطی و نیز همکاری با مراکز درمانی، بیمارستانی و بهداشتی، پسماندهای ویژه را با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و با لحاظ این که عادی سازی، جمع آوری و حمل این گونه پسماندها بر عهده شهرداری تهران نیست، صرفاً به صورت موقت جهت حفظ بهداشت عمومی نسبت به جمع آوری و حمل این نوع پسماندها اقدام نماید.

در ادامه این جلسه احمد مسجدجامعی در ارزیابی این لایحه گفت: اینکه در اصلاحیه این لایحه بگوییم جمع آوری و حمل پسماندهای ویژه به عهده شهرداری نمی باشد و به عهده وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است به معنای حل مساله نیست. این زباله های بیمارستانی در کیسه های پلاستیکی معمولی قرار می گیرد و با دیگر زباله ها یکی و بسیار باعث گسترش آلودگی می گردد . این موردی که دوستان فیلم نوجوانی را نشان دادند و در شبکه های مجازی آمده است از همین زباله ها به شدت آسیب پذیرند. این اشیای برنده در این مکان ها کلی منشا آثار سوء برای بچه های زباله جمع کن و دیگران می گردد. همین بچه هایی که تا کمر در زباله فرو می روند که مثلا یک چیزی به دست آورند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: درست نیست ما به مردم تهران اعلام کنیم این مسولیتش به عهده ما نیست به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. بلکه باید فکری برایش کرد. این مسئوولیت مشترک است.

وی در ادامه گفت: شهرداری ماشین های ویژه حمل زباله های خطرناک را تهیه نموده یعنی مقدماتی برای این کار فراهم نموده است.

مسجدجامعی با اشاره به این که در حال حاضر موضوع اساسی تری وجود دارد گفت من در بازدیدهای تهران گردی جایی را دیدم که این آب فاضلاب بیمارستانی و شیرابه ها و مانند آن ها به طرف رود دره ها و مزارع می رود و آلودگی ایجاد می کند. برای این قضیه باید فکری کرد. اینکه مسولیت ما نیست مسولیت آنهاست نمی تواند پاسخ مردم باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه می گوییم شهرداری مجاز است، مشکل مردم را حل نمی کند. اینجا ما یک تعهد اخلاقی، مدنی، شهری و شهروندی داریم که برای این مساله یک راه حلی پیدا کنیم. با تبدیل و تغییر عبارت از موظف به مجاز مسئله ای حل نخواهد شد. و باری از دوش ما بر نخواهد داشت.

مسجدجامعی ضمن بیان این موضوع که تبدیل پسماندهای خطرناک به پسماندهای معمولی روند خود را دارد اضافه نمود: اینکه می گوییم شهرداری گزارش دهد این خودش یک سازو کار ویژه ای می خواهد ما کجا این ساز و کار را دیدیم؟ متخصصان درباره مساله آب چرخانی و مانند این ها می گفتند که خیلی از بیمارستان ها درتهران این ها را دارند ولی به دلیل اینکه هزینه دارد یا کارشناس مرتبط و ویژه این رشته ها وجود ندارد حتی در مراکز درمانی صاحب نام گاهی این اتفاق نمی افتد. و این منشا آلودگی های گسترده می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2406

به "برطرف مسئولیت از خود، نمی تواند پاسخ مطالبات مردم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مسئولیت از خود، نمی تواند پاسخ مطالبات مردم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید