زخمهای سرطانی و لنفاوی توسط محققان کشور درمان می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، دکتر مهدی حسینیان، عضو هیات علمی پژوهشکده فناوریهای زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: به واسطه پژوهشکده و مرکز زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی می گردد.

زخمهای سرطانی و لنفاوی توسط محققان کشور درمان می شوند

وی با بیان اینکه این دو کلینیک در همین مرکز راه اندازی خواهد شد، بیان نمود: کلینیک تخصصی و فوق تخصصی زخم های سرطانی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی زخم های لنف ادم (ورم های لنفاوی) برای اولین بار هستند که در کشور ایجاد می شوند.

حسینیان با اشاره به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی زخم های سرطانی گفت: با توجه به اینکه بیماران مبتلا به سرطان در دوره هایی از بیماری دچار زخم های سرطانی می شوند و به گونه ای است که سرطان را تحت الشعاع قرار می دهد از این رو در صدد برآمدیم تا کلینیک درمان زخم های سرطانی را راه اندازی کنیم.

به گفته وی این زخم ها بیشتر در بیماران مبتلا به سرطان پستان دیده می گردد.

عضو هیات علمی پژوهشکده فناوریهای زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی گفت: همچنین افرادی که مبتلا به سرطان های رحم، تخمدان و ... می شوند دچار ورم های لنفاوی خواهند شد از این رو احتیاج بود که کلینیک درمان ورم های لنفاوی را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این دو کلینیک در کنار کلینیک درمان زخم های مزمن و پای دیابتی فعالیت می نماید، خاطر نشان کرد: پیش بینی می گردد که 15 بهمن روز جهانی پیشگیری از سرطان کلینیک درمان زخم های سرطان و اسفند ماه کلینیک درمان لنف ادم را افتتاح کنیم.

وی گفت: محققان فعال در این پژوهشکده به درمان زخم ها و بیماری های مرتبط با سرطان و زخم می پردازند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4279

به "زخمهای سرطانی و لنفاوی توسط محققان کشور درمان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زخمهای سرطانی و لنفاوی توسط محققان کشور درمان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید