کسایی: در رشته پرمدالی مثل قایقرانی باید پزشک، همراه تیم باشد، غیبت پزشک زحمت چند ساله ورزشکار را از بین می برد

به گزارش مجله سرگرمی، پزشک تیم قایقرانی کشورمان گفت: نبود پزشک تیم در رویدادهای ورزشی ممکن بود باعث از دست رفتن یک مدال و کوشش چند ساله یک ورزشکار گردد.

کسایی: در رشته پرمدالی مثل قایقرانی باید پزشک، همراه تیم باشد، غیبت پزشک زحمت چند ساله ورزشکار را از بین می برد

سید امیرحسین کسایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص همکاری اش با فدراسیون قایقرانی به عنوان پزشک، گفت: حدود 8 سال است که با فدراسیون قایقرانی همکاری دارم و به عنوان پزشک تیم هستم و ارتباط عاطفی خوبی با بچه ها دارم چون از نوجوانی کنار آنها بودم. قایقرانی رشته مظلومی است و بچه های این رشته حقوق دستمزد بالایی ندارند. خودم هم بدون چشم داشت مالی و فقط به صرف علاقه اینجا هستم. عضو کمیته پزشکی روئینگ آسیا هستم. با یاری مرادی به عضویت این کمیته در آمدم و 4 سال است در این پست حضور دارم. در مسابقات هم از طرف کمیته روئینگ آسیا دعوت می شوم و هیچ وقت با تیم ایران نرفتم چون در اعزام ها پزشک یک عضو سمبولیک است.

وی در ادامه اضافه کرد: آنچه امروز می خواهم مطرح کنم صرفا جهت منافع قایقرانی است و به خاطر منافع شخصی من نیست. من به عنوان پزشک تیم ملی در جریان آسیب دیدگی بچه ها هستم. رشته ای مثل قایقرانی که پر مدال است، اگر حمایت گردد این مدال ها بیشتر می گردد. یکی از حمایت ها اعزام پزشک همراه تیم است اما برای حضور پزشک اقدامی نمی گردد.تعداد ورزشکاران این رشته زیاد است و من هم احاطه نسبی به شرایط بچه ها دارم. برای مثال در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شرایط مطلوب بود. مربی دلخواه بچه ها حضور داشت و من هم از طرف آسیا دعوت بودم و این موضوعات در موفقیت بچه ها موثر بود. در تایلند یک بیماری گوارشی شیوع پیدا کرد و به یاری سرپرست تیم دارو تهیه کردیم و سهمیه داروی خوبی در اختیار تیم نهاده شد و مشکل بچه ها حل شد. شاید اگر به موقع اقدام نگردیده بود همین موضوع باعث از دست رفتن مدال می شد. کار ما این است که مراقب باشیم ورزشکار مصدوم نگردد نه اینکه بعد از اینکه آسیب دید به سراغش برویم.

پزشک تیم قایقرانی کشورمان توضیح داد: همیشه در مهمترین بازی ها از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی یک تعداد تعیین افراد اعزام می شوند در حالی که باید رشته هایی مثل قایقرانی پزشک خودش را همراه داشته باشد.امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی، برای حضور پزشک تیم در بازی های آسیایی بارها پیگیری کرد حتی به دکتر سجادی هم نامه زد. از طرفی آقای مرادی هم پیگیر حضور پزشک بود اما در آخرین روزها حضور پزشک همراه تیم منتفی شد. با تیم قایقرانی تعداد زیادی همراه می رود که ممکن است کاری هم از دست شان بر نیاید اما برای پزشک جایی ندارند.

وی گفت: حالا که بازی ها تمام گردیده می گویم تیمی مثل قایقرانی که تعداد زیادی ورزشکار دارد و شانس زیادی برای کسب مدال دارد بدون پزشک اعزام می گردد اما یک رشته ای با 7-8 ورزشکار که شانس کسب حداقل مدال را دارد پزشک خودش را همراه دارد. من در طول بازی های آسیایی با بچه ها در ارتباط بودم و آنها به من می گفتند که فلان مشکل را داریم وپروسه اینکه به پزشک کاروان بگوییم و مشکل حل گردد و دارو بگیریم زمان بر است. در قایقرانی احتیاج است از صبح تا شب پزشک بالای سر بچه ها باشد و کوچکترین مشکل را حل نماید چون هر آسیب دیدگی و یا مشکل روحی یک مدال را از ایران می گیرد. یک قایقران به اندازه یک تیم فوتبال و والیبال ارزشمند است چون می تواند یک مدال در سبد ایران قرار دهد.

کسایی در پاسخ به این سوال که آیا نبود پزشک تیم در نتایج قایقرانان در بازی های آسیایی تاثیر داشت، گفت: وقتی بیش از 40 نفر از قایقرانی به بازی ها اعزام گردیده باید پزشکی همراه داشته باشند که مدت ها با آنها کار نموده باشد. مسئولین می گویند پزشک در بازی ها حضور داشته ولی بچه ها در تماسشان گفتند پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی در سالن ها پخش هستند در حالی که در قایقرانی باید پزشک مدام بالای سرشان باشد. من نمی گویم اگر پزشک حضور داشت نتایج بهتر می شد اما نبود پزشک ممکن بود باعث از دست رفتن یک مدال و کوشش چند ساله یک ورزشکار گردد. پزشک باید در کنار ورزشکار نقش پیشگیری نماینده داشته باشد.

وی تاکید نمود: فدراسیون پزشکی ورزشی یک تیم چند نفره دارد و همیشه این نفرات را اعزام می نماید. من از فدراسیون قایقرانی، پزشکی ورزشی و وزارت ورزش می خواهم که برای رشته های پر مدال پزشک اعزام نمایند. به هر حال پزشک تیم در این مدت در جریان کوچکترین مسائل ورزشکار قرار گرفته است و دلسوزانه به مسئولان وزارت ورزش می گویم که باید در سهمیه پزشکان تجدید نظر گردد.

کسایی در سرانجام گفت: پزشک باید حتی در هتل کنار ورزشکار باشد تا اگر او کسالتی دارد قبل از اینکه فردا به بیماری تبدیل گردد جلوی آن را بگیرد. دید یک پزشک ورزشی با پزشک تیم قایقرانی کاملا متفاوت است چون پزشک تیم با قایقرانان و شرایط آنها آشنا است. برخی از رشته های پر مدال را می شناسیم که همیشه پزشک خود را همراه می برند و این به آن دلیل است که نمی خواهند مدال هایشان را در خطر بیندازند. پس بهتر است این شرایط را برای همه تیم ها فراهم نمایند و به خصوص قایقرانی که تعداد زیادی ورزشکار دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2385

به "کسایی: در رشته پرمدالی مثل قایقرانی باید پزشک، همراه تیم باشد، غیبت پزشک زحمت چند ساله ورزشکار را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسایی: در رشته پرمدالی مثل قایقرانی باید پزشک، همراه تیم باشد، غیبت پزشک زحمت چند ساله ورزشکار را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید