آئین نخستین سالگرد درگذشت همایون شهنواز برگزار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مراسم نخستین سالگرد درگذشت همایون شهنواز - نویسنده و کارگردان - پنجشنبه - 16 اسفند - با حضور خانواده او و بعضی از اهالی سینما و تلویزیون در موزه سینما برگزار خواهد شد.

آئین نخستین سالگرد درگذشت همایون شهنواز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، محمدجواد حق شناس - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران - اظهار داشت: مراسم بزرگداشت نخستین سال درگذشت زنده یاد همایون شهنواز، کارگردان سریال دلیران تنگستان، پنجشنبه شانزدهم اسفندماه از طرف خانواده و دوستداران او در تهران برگزار می گردد.

او بیان نمود که این مراسم دارای دو بخش است، به گونه ای که ابتدا در عصر روز پنجشنبه (16 اسفند) در ساعت 16 الی 16:30 با نصب سردیس همایون شهنواز و نامگذاری خیابان گلستان (واقع در خیابان ولی عصر (عج)، قبل از پارک وی، روبه روی مسجد بلال ) به نام او شروع خواهد شد.

حق شناس اضافه کرد: سردیس همایون شهنواز توسط رضا حسن زاده (مجسمه ساز) طراحی شده است که پس از تغییر نام خیابان، با حضور جمعی از مسئولان، علاقه مندان و خانواده شهنواز از آن رونمایی می گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اظهار کرد: شرکت کنندگان بعد از برگزاری بخش اول این مراسم، به موزه سینما دعوت خواهند شد تا بخش دوم و اصلی مراسم بزرگداشت در این محل برگزار گردد. در این بخش نیز کتاب روزگار همایون که توسط محمد ولی زاده تألیف و گردآوری شده رونمایی خواهد شد. همچنین فیلم آن همایون هنر ساخته شهرام اسدی (کارگردان سینما) نیز برای اولین بار در این مراسم اکران خواهد شد.

او ادامه داد: شهرام اسدی، کارگردان فیلم روز واقعه به قلم بهرام بیضایی و همچنین کارگردان فیلم شب واقعه به نویسندگی همایون شهنواز است. بعضی از چهره های فرهنگی کشور در این مراسم درباره همایون شهنواز و صندلی او در هنر و فرهنگ کشور سخن خواهند گفت.

حق شناس در سرانجام گفت که همایون شهنواز، چهره ای ملی است که همچون دلیران تنگستان توانسته با فکر و اندیشه و هنر خود از تمامیت ایران پاسداری کند و آشنایی نسل های بعدی با او می تواند ضامن حفظ هنر ملی در کشور باشد.

tafatton.ir: تفطن، گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

faceraz.ir: فیس راز | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

batask.ir: باتسک | مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14821

به "آئین نخستین سالگرد درگذشت همایون شهنواز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئین نخستین سالگرد درگذشت همایون شهنواز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید