ارتقای سلامت عمومی و محصولات کشاورزی باساماندهی استفاده ازفاضلاب

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محسن مرادی اضافه کرد: کاهش سطح زیر کشت مزارعی که برای آبیاری از فاضلاب خام استفاده می نمایند، کاهش طغیان بیماری های منتقله از محصولات کشاورزی، افزایش آگاهی کشاورزان و مصرف نمایندگان محصولات کشاورزی در خصوص اثرات زیانبار استفاده از فاضلاب خام در آبیاری مزارع و افزایش ایمنی و سطح سلامت کشاورزان از اهداف کمیته شهرستانی کنترل آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب است.

ارتقای سلامت عمومی و محصولات کشاورزی باساماندهی استفاده ازفاضلاب

مرادی با بیان اینکه کشاورزان و مصرف نمایندگان گروه هدف این کمیته هستند، اضافه نمود: با مراجعه به مزارع کشاورزی و دعوت از سرپرست یا خانم خانواده به خانه بهداشت آموزش های لازم به این گروه داده می گردد.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، ادامه داد: افزایش آگاهی کشاورزان و مصرف نمایندگان، تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی، توسعه سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب، جلب مشارکت سازمان های مرتبط و تامین آب جایگزین از مصوبات این کمیته بود.

وی بر همکاری های بین بخشی برای مقابله با این معضل تاکید و خاطر نشان کرد: مقرر شد نمایندگان، اعضای مسئول و متولی مصوبات کمیته را بر حسب وظایف قانونی در سازمان های مربوطه مطرح و نتایج را به دبیر خانه کارگروه مرکز سلامت ومحیط کار ارسال نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8935

به "ارتقای سلامت عمومی و محصولات کشاورزی باساماندهی استفاده ازفاضلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای سلامت عمومی و محصولات کشاورزی باساماندهی استفاده ازفاضلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید