ایران؛ اسکار موزه های دنیا را کسب کرد

به گزارش مجله سرگرمی، نمایشگاه ایران مهد تمدن، در موزه درنتس شهر آسن هلند، پیروز به کسب جایزه نخست موزه های برتر دنیا در نیویورک شد.

ایران؛ اسکار موزه های دنیا را کسب کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، یکی از مهمترین جوایز دنیای موزه ها با موضوع فرهنگ و تمدن موزه ای کشورهای دنیا در نیویورک، با عنوان جایزه بین المللی هنرهای زیبا، آثار موزه ای نمایشگاه ایران مهد تمدن، که چندی قبل در هلند برگزار گردید را حائز رتبه نخست دنیا دانست.

اهمیت جایزه بین المللی هنرهای زیبا برای نمایشگاههای موقت بین المللی، آنقدر ویژه است که این جایزه را به عنوان اسکار جوایز موزه ای دنیا می نامند.

در این رابطه هری توپان، رئیس موزه درنتس شهر آسن در هلند، درباره جزییات این جایزه معتبر دنیای عنوان نمود: اعطای این جایزه به نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند در رقابت با 94 موزه دنیا صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند، موزه ای از آثار هلند نیز در همکاری متقابل در موزه ملی ایران برپا شد و همچنان ادامه دارد.

همچنین در این رابطه جبرئیل نوکنده مدیر کل موزه ملی ایران نیز با تشریح اهمیت این جایزه عنوان نمود: خوشبختانه ایران داشته های فراوانی دارد که نظیر آن در دنیا کمتر وجود دارد، کما اینکه در بعضی مواقع نتوانستیم از این داشته های فرهنگی و تمدنی خوب بهره مند شویم.

نوکنده بیان داشت: اعطای این جایزه معتبر موزه ای به ایران، با وجود فشارهای بعضی کشورها بر علیه ایران صورت پذیرفته است و نکته جالب نیز این است که این جایزه دنیای در نیویورک به نمایشگاه ایران مهد تمدن، در هلند تعلق گرفته است .

نمایشگاه ایران مهد تمدن، پس از برپایی در هلند، در روز پنجشنبه 23 اسفند در موزه آلیکانته اسپانیا برپا و افتتاح می گردد.

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40430

به "ایران؛ اسکار موزه های دنیا را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران؛ اسکار موزه های دنیا را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید