بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فریدون همتی صبح پنجشنبه در دیدار علمای اهل سنت و شیعه شهرستان بندرلنگه با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: یک راه کریدور از خرمشهر تا چابهار داریم که یک زیرساخت مهم و در حال تکمیل است و دنیای دیگر در جنوب و شهرهای ساحلی ایجاد خواهد نمود. از پارسیان تا بندرعباس 300 کیلومتر آماده شده است و 65 کیلومتر در مرحله مناقصه است و 156 کیلومتر در دست اجرا است.

بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می گردد

وی با اشاره به ظرفیت پرورش ماهی و میگو، بیان کرد: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی علمی و بر پایه دانش در منطقه چارک واقع شده است و زنجیره تکمیل این چرخه یک نکته مهم است و اشتغال خوبی در منطقه بندرلنگه و چارک ایجاد نموده است.

همتی اعلام نمود: هر دو هکتار یک شغل ایجاد می نماید و یک سایت پرورش میگو به مساحت 400 هکتار هم در حال آماده سازی است که با راه اندازی این سایت و سایر سایت های موجود بندرلنگه را به قطب پرورش میگو و ماهی در کشور تبدیل خواهد نمود.

وی با اظهار اینکه آمادگی حمایت از بخش خصوصی را داریم، اظهارداشت: بعد از بندرعباس بیشترین صنایع در بندرلنگه مستقر شده اند و آمادگی جدی برای حمایت از سرمایه گذاران را داریم و ظرفیت های خوب صنعتی در این منطقه فراهم است.

استاندار هرمزگان در تشریح وضعیت بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان به خصوص بندرلنگه بیان داشت: 6میلیون تن از بنادر شهرستان بندرلنگه جابجا شده است و این بندر در میان بنادر کشور رتبه پنجم را دارد و رتبه اول ترانزیت خودرو و مقام دوم صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از دستاوردهای این بندر مهم و استراتژیک غرب هرمزگان است.

sloblag.com: سلوبلاگ: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند سلوبلاگ

virapars.ir: ویراپارس: سئو، طراحی سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی پرتال، طراحی قالب وردپرس

dorezamin.com: دور زمین: بانک سفر و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8725

به "بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندرلنگه به قطب پرورش آبزیان در کشور تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید