خودنماییاینتل و AMD در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه

به گزارش مجله سرگرمی، کامپیوتکس دومین نمایشگاه کامپیوتر بزرگ دنیا بعد از سبیت محسوب می گردد و سال جاری تولیدکننده های بزرگ دنیای فناوری ازجمله اینتل، AMD, NVIDIA و همچنین نام های تجاری بزرگ تایوان ازجمله ایسر(Acer) و ایسوس(ASUS) در آن حضور داشتند. این نمایشگاه سال جاری حول محور بیگ دیتا(ابرداده)، هوش مصنوعی، 5G، مدیریت داده ها و... برگزار و پیروز شد هزار و685 شرکت کننده در قالب 5هزار و 508 غرفه از کشورهای ژاپن، چین، امریکا و ... را جذب کند.

خودنماییاینتل و AMD در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه

نمایشگاه کامپیوتکس 2019 به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه فناوری آسیا از 28 ماه مه(7خرداد) در تایپه تایوان برگزار گردید و روز گذشته اول ژوئن(11 خرداد) به کار خود انتها داد؛ نمایشگاهی که در قالب آن، برترین های دنیای فناوری در حوزه لپ تاپ، کامپیوترهای خانگی و محصولات وابسته به آن نمایش داده می گردد و هرسال استارتاپ های زیادی هم جذب این رویداد فناورانه بزرگ می شوند. سال جاری شرکت های بزرگ فناوری در این نمایشگاه حاضر شدند و دو کمپانی اینتل و AMDبه دلیل نوآوری در محصولات خود، به عنوان برنده این رویداد شناخته شدند.

بازدیدکنندگانی از 168کشور دنیا

کامپیوتکس دومین نمایشگاه کامپیوتر بزرگ دنیا بعد از سبیت محسوب می گردد و سال جاری تولیدکننده های بزرگ دنیای فناوری ازجمله اینتل، AMD, NVIDIA و همچنین نام های تجاری بزرگ تایوان ازجمله ایسر(Acer) و ایسوس(ASUS) در آن حضور داشتند. این نمایشگاه سال جاری حول محور بیگ دیتا(ابرداده)، هوش مصنوعی، 5G، مدیریت داده ها و... برگزار و پیروز شد هزار و685 شرکت کننده در قالب 5هزار و 508 غرفه از کشورهای ژاپن، چین، امریکا، هنگ کنگ، تایلند، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، هندوستان و فیلیپین را جذب کند. این رویداد همچنین 42هزار و 284 بازدیدکننده بین المللی از 168کشور دنیا داشت.

سال جاری دردل رویداد کامپیوتکس، نمایشگاه اینووکس(InnoVEX) نیز با حضور 467 استارتاپ از 25 کشور دنیا ازجمله برزیل، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، مجارستان، ژاپن، کره، هلند، فیلیپین و سوئد برگزار گردید. این شرکت های نوپا با نمایش ایده ها و محصولات خود پیروز به جذب سرمایه گذار شدند. لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه کامپیوتکس با سخنرانی مدیرعامل کمپانی AMD با موضوع نسل بعدی سیستم های محاسبات با کارآیی بالا انجام شد. لیزا سو در مراسم افتتاحیه گفت: از زمان شروع به کار این نمایشگاه حدود 30سال می گذرد و من هرسال چشم انتظار مهم ترین رویداد دنیای برای صنعت تکنولوژی هستم.

وی ادامه داد: ما با یاری شرکای خود اکوسیستمی طراحی نموده ایم که با نوآوری، پیروز به کسب بازارهای متعددی شده است.اکنون AMD در زمینه گرافیک، تکنولوژی های تصویر و سیستم های محاسبات با کارآیی بالا درحال رشد است و پیروز به ارائه پردازشگرهایی ویژه برای دیتاسنترها هستیم. وی با ترسیم آینده ای روشن برای این حوزه از تکنولوژی، از نسل بعدی سیستم های محاسبات با کارآیی بالا و نسل سوم سی پی یو رایزن اطلاع داد.

برترین ها زیر یک سقف

عمر لپ تاپ ها به بیش از 40 سال می رسد و سال جاری در نمایشگاه کامپیوتکس از نمونه های جالب توجهی رونمایی شد. یکی از برترین های نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری، کمپانی AMD بود که از بهترین سی پی یو دنیا یعنی AMD Ryzen 9 3900 X رونمایی کرد. این سی پی یو 12 هسته ای ویژه کامپیوترهای خانگی است و به راحتی پیروز شد نمونه پرچمدار اینتل را کنار بزند.

کمپانی اینتل هم یک لپ تاپ با دو صفحه نمایش با نام Asus ZenBook Pro Duo با تراشه هایی خاص ارائه داد. همچنین در این رویداد از یکی از طرح های اینتل با عنوان طرح Athena رونمایی شد. مدیرعامل اینتل یادآور شد که می خواهد کاری کند تا لپ تاپ ها نیز همچون تلفن های هوشمند به سرعت و بدون فوت وقت قابل استفاده باشند. اینتل در این زمینه با کمپانی های بزرگ تولیدکننده لپ تاپ از جمله ایسر، ایسوس، دل، اچ پی، لنوو، مایکروسافت و سامسونگ همکاری دارد تا نسل بعدی لپ تاپ ها باریک تر، سبک تر و قدرتمندتر با باتری هایی با عمر بالاتر باشند. درست مشابه کاری که اینتل چند سال قبل در زمان ارائه اولترابوک ها طی همکاری با بعضی تولیدکننده ها انجام داد.

البته این لپ تاپ ها که گفته می گردد تا انتها سال 2019 راهی بازار می شوند چندان ارزان نخواهند بود. اینتل همچنین از لپ تاپ مفهومی خود با نام Honeycomb Glacier با دو نمایشگر رونمایی کرد. یک لپ تاپ با طراحی خلاقانه که قابلیت بالا آوردن نمایشگر دوم را به کاربر می دهد. در واقع این لپ تاپ دو سری لولا دارد که یکی برای بالا آوردن نمایشگر کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرد و لولای دوم هم به تنظیم نمایشگر بزرگ اختصاص دارد. مزیت این لپ تاپ این است که کاربر می تواند ارتفاع نمایشگر لپ تاپ را برای تراز شدن با چشم کاربر، به راحتی تنظیم کند. موضوع جالب دیگری که اینتل به آن توجه داشته این است که بالا آمدن نمایشگر دوم این لپ تاپ یاری می نماید تا گرما سریع تر تخلیه گردد که این موضوع به طول عمر دستگاه می افزاید. گفته می گردد اینتل در زمینه پردازنده گرافیکی نیز تلاشی جالب توجه داشته و از تراشه مخصوص اینتل از خانواده Xe استفاده نموده است که قدرت زیادی به این لپ تاپ خواهد داد و کاربران مطمئناً از عملکرد سیستم خود راضی خواهند بود. این لپ تاپ از اپلیکیشن Tobii هم بهره گرفته است؛ اپلیکیشنی که حرکات چشم را کنترل می نماید و به کاربر اجازه می دهد تنها با یک نگاه، محیط درون اپ را کنترل کند. در نمایشگاه کامپیوتکس، کمپانی MSI هم بهترین لپ تاپ ویژه بازی یعنی GT76 Titan را ارائه داد که بهترین ویژگی آن، سی پی یو 9هسته ای اینتل یعنی Intel Core i9-9900K است. کیبورد غیرمکانیکی و مانیتور 17.3 اینچی در دو مدل 4K و 1080P نیز بخشی دیگر از توانمندی های این لپ تاپ محسوب می گردد. لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook Pro Duo هم یکی دیگر از بازیگران پرطرفدار در نمایشگاه کامپیوتکس سال جاری بود که برای بازی بسیار مناسب است. ایسوس همچنین با یک مانیتور قابل حمل برای بازی به کامپیوتکس 2019 آمد. Asus ROG XG17 یک نمایشگر 17 اینچی با کیفیت بالای تصویر است که بسیار باریک و سبک بوده و گیمرها می توانند در هر مکانی یک بازی جذاب را با یاری آن انجام دهند.

مادربوردهای جدید AMD، کیس Lian Li Odyssey X با درب شیشه ای که بیشترین فضا را برای گردش هوا ایجاد نموده است، پردازشگرها و کارت های حافظه، ماوس Cooler Master MM710 و هدست های خاص بخشی دیگر از جذابیت های نمایشگاه کامپیوتکس 2019 بودند.

کامپیوتکس در یک نگاه

نمایشگاه کامپیوتکس تایپه برای نخستین بار در سال 1981 برگزار گردید و فقط صنایع کوچک و متوسط تایوانی در صنعت کامپیوتر محصولات خود را ارائه می دادند. نمایشگاه بعدی که در سال 1984 با همکاری مجمع کامپیوتر تایپه (TCA) به عنوان بخش خصوصی و همچنین بخش دولتی توسعه تجارت خارجی تایوان (TAITRA) برگزار گردید، نام کامپیوتکس را به خود گرفت و بین المللی شد. نمایشگاه بعدی هم در سال 1986برپا شد و در سال 2003 هم با حضور هزار و 241 شرکت کننده در نمایشگاه و برپایی 2هزار و 419 غرفه، کامپیوتکس عنوان دومین رویداد تجاری آی تی در دنیا را به خود اختصاص داد. این رویداد از سال 2003 تاکنون به طور مرتب هر سال برگزار می گردد. لازم به ذکر است که کامپیوتکس در سال گذشته با شعار هوش مصنوعی، 5G، بلاک چین، IOT ابتکارات و استارتاپ ها و بازی و واقعیت مجازی برگزار گردید.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25997

به "خودنماییاینتل و AMD در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنماییاینتل و AMD در نمایشگاه کامپیوتکس تایپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید