دشمن را بکش و از عدد 13 عبور کن

به گزارش مجله سرگرمی، آلمان و انگلیس برای سی و سومین بار در رقابت های مختلف باید به مصاف یکدیگر بروند؛ تا به اینجا هر دو تیم 13 برد را به دست آورده اند.

دشمن را بکش و از عدد 13 عبور کن

به گزارش خبرنگاران، امشب (سه شنبه) شاهد برگزاری حساس ترین و کلاسیک ترین بازی دور یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2020 خواهیم بود.

جایی که دو تیم انگلیس و آلمان در استادیوم ومبلی لندن باید به ملاقات یکدیگر بروند. برنده این مسابقه به دور یک چهارم نهایی راه پیدا می نماید و حریف برنده ملاقات اوکراین و سوئد می شود.

این دو تیم عظیم فوتبال اروپا و دنیا پیش از این 32 بار با یکدیگر روبرو شده اند که ماحصل آن 13 برد برای هر یک از طرفین بوده و 6 مسابقه هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. حالا بعد از حدود چهار سال شاهد جدال این 2 تیم با یکدیگر هستیم.

از میان تمام این بازی ها چند ملاقات مجذوب کننده در تورنمنت مهم فوتبال دنیا یعنی جام دنیای و جام ملت های اروپا بین این دو تیم به انجام رسیده که ماحصل آن نتایج به یادماندنی بوده که هیچوقت از فکر اهالی فوتبال پاک نمی شود.

جام دنیای 1966: ملاقات نهایی در استادیوم ومبلی باید برگزار می شد. انگلیسِ میزبان برای کسب نخستین اسم قهرمان به مصاف آلمان غربی رفت و پیروز شد با نتیجه 4-2 در ملاقاتی جنجالی به رجحان برسد.

این مسابقه در 90 دقیقه با تساوی به اتمام رسیده بود اما تصمیم بحث برانگیز توفیق بهرام اف، یاری داور آذربایجانی آن ملاقات باعث شد تا جف هرست زننده یک گل جنجالی و نادرست باشد. در نهایت تیم قرمزپوش میدان به رجحان رسید و دشمنی دو کشور به فوتبال هم سرایت کرد.

جام دنیای 1970: این بار در یک چهارم نهایی و در جام دنیای مکزیک شاهد جدال 2 تیم بودیم. آلمان غربی انتقام باخت چهار سال قبل را با یک کامبک رویایی گرفت. بازی در 90 دقیقه بازهم به تساوی 2 بر 2 منجر شد و در اوقات اضافی گرد مولر، حکم به رجحان ژرمن ها داد.

جام دنیای 1982: این بازی در دور دوم و در مرحله گروهی به انجام رسید و گلی در بر نداشت. تساوی بدون گل حاکم شد و آلمان به اسم تنها تیم گروه به دور بعدی رسید اما در نهایت جام قهرمانی در خاک اسپانیا نصیب ایتالیا شد.

جام دنیای 1990: این بار در ایتالیا شاهد دوئل آلمان و انگلیس بودیم. ملاقاتی که در مرحله نیمه نهایی برگزار گردید و در 120 دقیقه منجر به تساوی یک بر یک شد. آندرس برمه آلمان را پیش انداخت و در دقیقه 80 گری لینه کر همه چیز را به تساوی کشاند. در ضربات پنالتی استوارت پیرس و کریس وادل پنالتی هایشان را خراب کردند تا تیم بکن باوئر به فینال برسد و در نهایت اسم قهرمانی را مال خود کند.

یورو 1996: 6 سال بعد بازهم 2 تیم در همان مرحله و این بار در جام ملت های اروپا و در خاک انگلیس به مصاف هم رفتند. در کمال تعجب بازهم ضربات پنالتی باید تیم برتر را تعیین می کرد و مجددا نتیجه در جریان بازی یک بر یک شده بود. این بار از 12 پنالتی زده شده فقط یکی از دست رفت و آن هم پنالتی گرت ساوث گیت بود که منجر به صعود آلمان ها شد. تیمی که در نهایت با راهنمایی برتی فوکتس به مقام قهرمانی رسید.

یورو 2000: این اولین بازی 2 تیم در تورنمنت های معتبر بود که در 90 دقیقه برنده داشت و این بار سه شیرها با گلزنی آلن شیرر به رجحان دست پیدا کردند. البته که در سرانجام هر دو تیم از صعود به دور دوم بازماندند. راهنمایی انگلیس در این مسابقه بر عهده کوین کیگان بود و اریش ربیک راهنمایی آلمان را در دست داشت.

اینک سکانس تازه نبرد بریتانیا؛ دشمن را بُکُش و از عدد 13 عبور کن

جام دنیای 2010: اما آخرین رویارویی 2 تیم در یورو و جام دنیای به جام 2010 آفریقای جنوبی برمی شود. دو تیم در دور یک هشتم نهایی، مانندامسال به مصاف هم رفتند و آلمان بود که با راهنمایی یواخیم لو به رجحان چهار بر یک رسید تا تیم فابیو کاپلو با جام وداع کند. توماس مولر، کلوزه و پودولسکی درخشش ویژه ای در این ملاقات داشتند و فرانک لمپارد هم یک گل سالم را به ثمر رساند که به اشتباه مردود اعلام شد.

حالا بعد از 11 سال بار دیگر شاهد یک جدال تماشایی در یورو بین این دو تیم پرطرفدار هستیم؛ دو تیمی که دشمنی شان به صورت علنی در جنگ های دنیای شروع شد و یکی از نقاط عطف این دشمنی نبرد بریتانیا بود.

جایی که آلمان ِ نازی حملات هوایی را علیه بریتانیا تدارک دید که بعدها پاسخ داده شد. این بار و در مستطیل سبز، فاتح نبرد ومبلی در خاک بریتانیا کدام تیم خواهد بود.

منبع: ایرنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150811

به "دشمن را بکش و از عدد 13 عبور کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمن را بکش و از عدد 13 عبور کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید