سعید برای المپیک به اردوی وزنه برداری برگشت

به گزارش مجله سرگرمی، سعید علی حسینی ستاره فوق سنگین وزنه برداری ایران بعد از مدتی غیبت دوباره به جمع ملی پوشان وزنه برداری ایران بازگشت تا با قدرت برای کسب سهمیه المپیک توکیو دست به وزنه گردد.

سعید برای المپیک به اردوی وزنه برداری برگشت

رضا عباسپور ، سعید علی حسینی بی تردید یکی از ستاره های بی چون و چرای فوق سنگین وزنه برداری ایران در یک دهه اخیر بوده که اگرچه بواسطه اتفاقات تلخ و موانع بی شماری که سر راهش قرار گرفته است یکی از بدشانس ترین های وزنه برداری ایران به شمار می رود، اما با همین وجود پیروز شده است رکوردهای فوق العاده ای را در زمان حضورش در صحنه های بین المللی مختلف برای خود در جهانی وزنه برداری ثبت کند. سعیدعلی حسینی در دو سال اخیر و بعد از انتها محرومیت 8ساله ای که داشت، بازگشت پیروزی را در پیکارهای آسیایی و جهانی وزنه برداری تجربه کرد، اما او باز هم در جهت رسیدن به بازی های المپیک 2020 توکیو با آسیب دیدگی و معضلات نسبتا جدی سر راهش روبرو شده است. آسیب دیدگی که تا حدودی وضعیت حضورش در رقابت های گزینشی المپیک را به مخاطره انداخت.

سعید علی حسینی بعد از بازی های آسیایی 2018 اندونزی و کسب مدال نقره در این رقابت معتبر قاره ای تا امروز در اردوی آماده سازی تیم ملی حاضر نشد. حتی او بعد از دعوت کادر فنی برای رقابت های جهانی و نیز شرکت در رقابت های بین المللی فجر تهران بدون اینکه دلیل اصلی غیبتش را برای کادرفنی و فدراسیون وزنه برداری آشکار کند، قید شرکت در تمرینات تیم ملی را زد و در این رقابت ها نیز با دوبنده تیم ملی روی تخته نرفت. اما نکته جالب این ماجرا ناآگاهی کادر فنی و مسئولان فدراسیون وزنه برداری از شرایط ملی پوش فوق سنگین کشورمان در مدتی که او در اردوی تیم ملی غیبت داشت، بود.

در این مدت خیلی ها نمی دانستند سعید کجاست و حال و روزش چگونه می گذرد! درحالی که سعید علی حسینی در این مدت اولا از کمر درد و آسیب دیدگی مهره کمرش به شدت رنج می برد، ثانیا همین شرایط و بی توجهی هایی که برای ملی پوش کشورمان بوجود آمده بود باعث شد تا تقریبا دلزدگی و بی میلی از ادامه کار در این فوق سنگین توانمند ایجاد گردد. دلسردی و بی انگیزگی جدی که تقریبا سعید علی حسینی را به سمت و سوی خداحافظی از جهانی قهرمانی و وداع همیشگی با اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان سوق می داد. اما عزیز علی حسینی، پدر سعید با انگیزه دادن دوباره به سعید و تشویق مجدد او برای پی گیری مصدومیتش و بازگشتی مقتدرانه به اردوی تیم ملی وزنه برداری باعث شدند تا اوضاع کمی بهتر گردد.

سعید حالا مدتی است با حضور در فدراسیون پزشکی ورزشی به صورت جدی پیگیر وضعیت کمرش شده است. زیرا او با خودش کنار آمده است که یکی از سهمیه های المپیکی وزنه برداری در توکیو قطعا سهم فوق سنگین است. بنابراین اگر سعید علی حسینی دنبال دریافت بلیط توکیو و درخشش در بازی های المپیک 2020 است، چاره ای جز مبارزه با پولادسرد و رقبای داخلی و بین المللی ندارد تا در نهایت با کسب نشانی خوش رنگ از بازی های المپیک 2020 توکیو کلکسیون افتخاراتش را با این مدال مرغوب تکمیل کند. به همین دلیل سعید علی حسینی حالا به اردوی تیم ملی وزنه برداری بازگشته است تا ضمن دست به وزنه شدن کنار هم تیمی های ملی پوش خود با جدیت هرچه تمامتر آسیب دیدگی مهره کمرش را نیز درمان نموده و همزمان خودش را برای حضور در میادین گزینشی المپیک مهیا کند.

سعید علی حسینی روز گذشته به جمع ملی پوشان حاضر در اردوی تیم ملی وزنه برداری اضافه شد تا بعد از مدتی دوری از اردوهای آماده سازی برای حضور دررقابت های آسیایی 2019 چین آماده گردد. ملی پوش دسته 109+ کیلوگرم کشورمان با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا بواقع از ابتدای سال جدید استارت کار خود را برای رفتن به المپیک می زند چراکه این مسابقات، دقیقا اولین میدان گزینشی المپیک سعید علی حسینی نیز محسوب می گردد. طبق قانون فدراسیون جهانی وزنه برداری هر وزنه برداری که بخواهد به المپیک برود باید در شش مسابقه گزینشی شرکت کند. سعید علی حسینی در اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی که از 28 دی شروع شد حضور نداشت اما اکنون او برای مسابقات قهرمانی آسیا دوباره به اردو برگشته است تا در صورت داشتن شرایط مسابقه ای از روز 18 تا 28 آپریل (29 فروردین تا 8 اردیبهشت) در چین روی تخته حاضر گردد. کنار سعید علی حسینی در اردوی تیم ملی هم اکنون علی داودی وزنه بردار جوان و خوش آتیه فوق سنگین وزنه برداری ایران قرار گرفته است که او نیز با انگیزه ای مضاعف بعد از درخشش در جام فجر تهران برای خودنمایی در جمع ستاره های فوق سنگین وزنه برداری جهان مهیا می نماید.

5، 2

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15047

به "سعید برای المپیک به اردوی وزنه برداری برگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید برای المپیک به اردوی وزنه برداری برگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید