نشت مواد مختلف از دل زمین کشف شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز، آنالیز که به تازگی در خصوص درونی ترین بخش کره زمین انجام شده، حاکی از آن است که از 2.5 میلیارد سال قبل موادی از هسته اصلی شکل دهنده زمین به سطح آن منتقل می گردد.

نشت مواد مختلف از دل زمین کشف شد

دانشمندان کانادایی، فرانسوی و آمریکایی که به طور مشترک بر روی این موضوع کار نموده اند، می گویند این کشف جدید به شناسایی موادی که میان هسته مرکزی زمین و لایه های بیرونی آن رد و بدل می گردد، یاری شایانی می نماید.

از جمله موادی که انتقال آن از عمق زمین به لایه های بیرونی شناسایی شده می توان به تنگستن اشاره نمود. از جمله دیگر موادی که در کنار تنگستن در هسته مرکزی زمین وجود دارد، می توان به آهن و نیکل اشاره نمود.

دیگر ماده نشت کننده شناسایی شده توسط دانشمندان هافونیوم نام دارد که در بعضی صخره های موجود در سطح کره زمین نیز شناسایی شده است. این ماده بیشتر در گوشته بیرونی کره زمین که به دور هسته اصلی آن کشیده شده وجود دارد.

هسته اصلی کره زمین در عمق 2900 کیلومتری آن قرار گرفته و مطالعه آن به همین علت بسیار سخت است. دمای این هسته به بیش از 5000 درجه سانتیگراد می رسد و همین هسته بر روی گوشته بیرونی خود تأثیر گذاشته و عامل شکل گیری 50 درصد از گدازه های آتشفشانی دنیا است. عمیق ترین حفره ای که تا به حال بشر برای مطالعه در خصوص کره زمین حفر نموده تنها 12.3 کیلومتر عمق دارد و در روسیه حفر شده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33187

به "نشت مواد مختلف از دل زمین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشت مواد مختلف از دل زمین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید