هواوی P50 ماه آینده با سیستم عامل هارمونی بهینه شده برای اسنپدراگون 888 عرضه می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، این طور که به نظر می رسد، هواوی میخواهد گوشی P50 خود را با نسخه ای از سیستم عامل هارمونی که برای کار با پردازنده اسنپدراگون 888 بهینه شده است راهی بازار کند.

هواوی P50 ماه آینده با سیستم عامل هارمونی بهینه شده برای اسنپدراگون 888 عرضه می گردد

هواوی به خاطر تحریم های سنگینی که دولت آمریکا روی آن وضع نموده است، مثل سابق قادر به برقراری ارتباط با زنجیره تأمین نیست و نمی تواند از تراشه 5G کرین 9000 که خود طراح آن بوده است در گوشی هایش استفاده کند. به همین دلیل این شرکت با کمبود تراشه 5G و پرچم دار روبرو شد و نتوانست طبق برنامه ریزی های قبلی خود، از محصولاتش رونمایی کند.

در نتیجه این موضوع، شاهد رونمایی از هواوی P50 پرو در اوایل این ماه بودیم در حالی که شرکت معمولا اوایل هر سال از پرچم داران سری P خود رونمایی می کرد. این گوشی در حال حاضر در مدل 5G خود به به جای مانده ذخایر هواوی از تراشه کرین 9000 مجهز شده است اما برای تعداد زیادی از این گوشی، از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده شده است که از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید. سیستم عاملی هم که درون این گوشی ایفای نقش می نماید HarmonyOS 2.0 است چرا که گوگل هم دو سال قبل این شرکت را از دریافت نسخه رسمی اندروید تحریم کرد.

هواوی مثلا اواخر هر سال از گوشی های پرچم دار سری میت خود رونمایی می کرد. این سری از پرچم داران شرکت چینی از همه لحاظ بهترین بودند و می شد آن ها را بهترین پرچم دار سال هم خطاب کرد. منتها به خاطر دلایل زیاد از جمله تحریم و کمبود تراشه، هواوی تصمیم گرفت سال جاری فقط پرچم داران سری P را راهی بازار کند و رونمایی و عرضه سری میت 50 به سال 2022 موکول خواهد شد.

هواوی P50 ماه آینده با نسخه بهینه شده سیستم عامل هارمونی عرضه می گردد

به گزارش وب سایت Huawei Central، مدل استاندارد از سری پرچم دارهای هواوی P50 قرار است ماه آینده و با نسخه آپدیت شده سیستم عامل هارمونی راهی بازار گردد. این نسخه در واقع HarmonyOS 2.1 نام دارد و برای کار با پردازنده اسنپدراگون 888 بهینه شده است منتها اینکه آیا شرکت چینی قابلیت های جدیدی را هم به آن اضافه نموده است یا خیر تعیین نیست. اما خب چون سیستم عامل منحصرا متعلق به هواوی است، باید انتظار داشته باشیم عملکرد محصولات مجهز به آن در اتصال به یکدیگر بی نقص و فوق العاده سریع باشد.

برای مثال یکی از قابلیت های مجذوب کنندهی که با سیستم عامل اختصاصی هواوی به گوشی های این شرکت اضافه شد، ادامه بازی در محصول دیگر است در حالی که آن را روی یک محصول دیگر شروع نموده بودید. مثلا روی گوشی هواوی P50 خود مشغول بازی هستید منتها دوست دارید آن بازی را روی نمایشگر عظیم تری تجربه کنید که به لطف هارمونی می توانید بازی را در هر مرحله ای که قرار دارید رها کنید و بدون احتیاج به دانلود فایل های مرتبط به آن، بازی را روی تبلت ادامه داده و لذت ببرید.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این سیستم عامل هم یکپارچگی آپدیت ها روی دستگاه های مختلف است. مثلا اینطور که وقتی از چند دستگاه مختلف با سیستم عامل هارمونی استفاده می کنید که در همه آن ها اپلیکیشن واتساپ نصب شده باشد، با آپدیت یکی از این اپلیکیشن ها در یک دستگاه، در سایر دستگاه ها هم نسخه آپدیت شده این اپلیکیشن را در اختیار خواهید داشت و این در عین حال که عجیب است، فوق العاده هم هست.

کوشش هواوی برای اضافه کردن چنین قابلیت هایی به سیستم عامل اختصاصی اش آن هم در شرایطی که شرکت زیر تحریم های سنگین قرار گرفته است واقعا تحسین برانگیز است. اینکه تحریم ها علیه این شرکت منصفانه است یا خیر خارج از بحثی است که در این مطلب به آن می پردازیم منتها از همه این ها گذشته، بسیار جالب است که می بینیم هواوی هنوز تسلیم نشده است و با قدرت به کار خود در فراوری گوشی های باکیفیت با قابلیت های نرم افزاری بسیار مجذوب کننده ادامه می دهد.

همه این ها در حالی است که شرکت چینی در نظر داشت به رتبه نخست بهترین فراوریکننده گوشی در دنیا دست پیدا کند و سال گذشته هم در مقطعی به این مهم دست پیدا کرد. منتها تحریم ها باعث شدند این صندلی دوام نداشته باشد و هواوی یک سقوط آزاد بسیار بد را تجربه کند. در حال حاضر انتظار می رود هواوی در سال 2021، کار خود را به اسم هفتم شرکت از این حیث به خاتمه برساند در حالی که زیرمجموعه سابق آن یعنی آنر با یک رتبه پایین تر در تعقیب آن است.

برگردیم به هواوی P50، پرچم داری که قرار است ماه آینده راهی بازار گردد. این گوشی از نمایشگری 6.5 اینچی با پنلی از نوع OLED و رفرش ریت 90 هرتز بهره می برد که وضوح تصویر در آن به 1224 × 2700 پیکسل می رسد. پردازنده اسنپدراگون 888 در مدل 4G خود قلب تپنده این محصول را تشکیل می دهد و در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی، می تواند از پس سنگین ترین بازی ها و اپلیکیشن های سیستم عامل هارمونی بربیاید.

در بخش دوربین شاهد یک سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی خواهیم بود که در کنار تله فوتوی 12 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی اپتیکال 5 برابری و 13 مگاپیکسلی فوق عریض، مجموعه عکاسی و فیلم برداری محصول را تشکیل می دهند. دوربین سلفی هم سنسوری به عظیمی 13 مگاپیکسل دارد و روی نمایشگر قرار می گیرد. منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند یک باتری 4100 میلی آمپر ساعتی است که با در نظر گرفتن میزان نمایشگر و تعیینات آن، اندکی کم به نظر می رسد.

برای مقایسه، مدل P50 پرو که اکنون در دسترس هم قرار گرفته است به نمایشگری 6.6 اینچی با پنلی از جنس OLED و رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده است که وضوح تصویر در آن به 1228 × 2700 پیکسل می رسد. پردازنده بکار رفته در این گوشی همانطور که گفته شد برای مدل های 5G، کرین 9000 و برای مدل های 4G، اسنپدراگون 888 است. در این گوشی از 8/12 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است که مدل 12 گیگابایتی را فقط می توان با حافظه 512 گیگابایتی در اختیار داشت. البته ترکیب 8/512 را هم می توان خریداری کرد منتها هواوی P50 پرو با 8 گیگابایت رم، در حافظه 128 و 256 گیگابایتی هم در دسترس قرار گرفته است.

به گفته هواوی، این شرکت قصد ندارد به خاطر تحریم ها از فراوری گوشی هوشمند دست بکشد. این در حالی است که اگر شرایط همین طور ادامه پیدا کند، فشار بسیار زیادی روی آن اعمال خواهد شد و پس گرفتن صندلی از دست رفته هم تقریبا غیر ممکن می گردد. شیائومی هم به اسم یک شرکت چینی و عظیم دیگر، از موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را کرد و در کشور چین و به طور کلی در بازار دنیای خود را به بالاترین جای ممکن رساند تا جایی که اکنون با پشت سر گذاشتن سامسونگ، پیروز شد عظیم ترین فراوریکننده گوشی هوشمند در دنیا لقب بگیرد.

هواوی چگونه می تواند تراشه قدرتمند کوالکام را خریداری کند؟

اگر به خاطر داشته باشید، مادامی که آنر زیر نظر هواوی مشغول به کار بود، محصولات این شرکت هم مشمول تحریم ها بودند؛ این یعنی نه از نسخه رسمی اندروید بهره می بردند و نه آنر می توانست در آن ها از تراشه پرچم دار 5G استفاده کند. آنر در نتیجه این موضوع از هواوی جدا شد و با همین اقدام، از تحریم های سفت و سخت آمریکا هم نجات پیدا کرد.

این شرکت اکنون گوشی های خود را با پردازنده های قدرتمند و 5G فراوری می نماید که سری مجیک 3 را می توان مثالی برای این موضوع در نظر گرفت. البته بسیاری از افراد معتقد بودند این سری همان میت 50 با برندی متفاوت هستند اما ژائو مینگ، مدیرعامل این شرکت با قدردانی از زحمات تیم طراح خود بیان کرد هواوی و آنر اگرچه مدت ها با یکدیگر همکاری کردند اما از زمان جدایی تا به امروز دو شرکت با دو هدف کاملا متفاوت هستند، هرچند روابط خوب خود را حفظ نموده اند.

اینکه می بینیم هواوی هم توانسته از کوالکام تراشه دریافت کند در حالی که طبق قانون این شرکت نمی تواند با شرکت چینی همکاری داشته باشد مگر اینکه مجوز لازم را دریافت کند این است که تحریم تراشه در صورتی فعال می گردد که هواوی بخواهد از تراشه های قدرتمندی که با پشتیبانی از اینترنت 5G فراوری می شوند استفاده کند. در غیر این صورت برای خرید تراشه های پرچم دار اما با پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه، هیچ مانعی پیش روی خود ندارد.

منبع: PhoneArena

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156796

به "هواوی P50 ماه آینده با سیستم عامل هارمونی بهینه شده برای اسنپدراگون 888 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی P50 ماه آینده با سیستم عامل هارمونی بهینه شده برای اسنپدراگون 888 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید