چشم انداز صنایع دستی قم در سال رونق فراوری روشن است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با حضور در برنامه گفت وگوی خبری سیمای قم ضمن بیان اهداف و برنامه های صنایع دستی از چشم انداز روشن این صنعت در سال رونق فراوری اطلاع داد.

چشم انداز صنایع دستی قم در سال رونق فراوری روشن است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با حضور در برنامه تلویزیونی گفتگوی خبری در شبکه استانی به ارائه گزارشی از عملکرد و برنامه ها در حوزه صنایع دستی استان قم پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم در این برنامه گفت: هدف ما در سال رونق فراوری توجه به کمیت، تنوع و کیفیت و همچنین فراوری صنایع دستی کاربردی است.

یزدانی ادامه داد: عنایت بیشتر نسبت به کارگاه های صنایع دستی و توجه به عنصر زیباشناسی و هنرهای صناعی تزئینی و رسیدن به فراوری انبوه برای رسیدن به توسعه صادرات، از اهداف دیگری است که برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

او به مسائل موجود در صنایع دستی اشاره نمود و اضافه کرد: عدم وجود برندسازی و تبلیغات در حوزه فراوری و فروش، عدم وجود بسته بندی در فراوریات صنعت گران از آسیب هایی است که برای عموم هنرمندان استان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: با ایجاد تشکل های حرفه ای و همچنین تشکیل تعاونی ها در صدد برطرف آسیب ها در حوزه صنایع دستی استان هستیم.

یزدانی گفت: برای احیای صنایع و هنرهای دستی در حال انقراض تمهیدات لازم اتخاذ شده است و یکی از راهکارهای ما برای برون رفت از انقراض بعضی از رشته ها، تغییر کاربری فراوریات خواهد بود.

او به تعداد هنرمندان صنایع دستی استان اشاره نمود و گفت: در حال حاضر حدود 4760 نفر که 1532 نفر آن را زنان و 3228 نفر آن را مردان تشکیل می دهند در صنایع دستی اشتغال دارند که اگر هر هنرمند، حداقل سه نفر را تحت تکفل داشته باشد حدود 15هزار نفر به صورت مستقیم از این راه ارتزاق می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم گفت: با تشکیل کمیته کارشناسی برای محصولات زائر پذیر با هماهنگی سازمان بازرگانی، آستانه مقدسه حضرت معصومه، معاونت زائرین استانداری قم و سایر ادارات مرتبط، برنامه ریزی های مناسب صورت گرفته است و به نتایج مطلوبی رسیده ایم و امیدوار هستیم در سال رونق فراوری شاهد چشم انداز روشنی در حوزه صنایع دستی استان باشیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28650

به "چشم انداز صنایع دستی قم در سال رونق فراوری روشن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم انداز صنایع دستی قم در سال رونق فراوری روشن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید