چه می شد اگر&hellip؟ (قسمت سوم)

به گزارش مجله سرگرمی، جهان پر از شگفتی های حیرت انگیز است و اتفاقاتی باورنکردنی که شاید در ذهن ما انسان ها نگنجد. آیا تا به حال به این فکر نموده اید که اگر اندازه زمین دو برابر بود چه اتفاقی می افتاد؟ یا چه می شد اگر ابرقاره پانگه آ از هم جدا نمی شد؟ این چه می شد اگرها نشان دهنده وسعت و شگفتی جهان هستند.

چه می شد اگر&hellip؟ (قسمت سوم)

چه می شود اگر همه انسان ها در یک زمان و یک زمان بپرند؟

اگر تمام انسان های روی کره زمین در یک مکان جمع شوند و با هم بپرند آیا ممکن است زمانی که روی زمین می نشینند زمین تکان بخورد؟ یا باعث زمین لرزه شود؟ در واقع این قدرت را داریم که باعث تکان خوردن زمین شویم.

چه می شود اگر قطب های مغناطیسی زمین تغییر نمایند؟

بدترین اتفاق ممکن برای جهان این است که جای قطب ها تغییر کند. یعنی قطب شمال تبدیل به قطب جنوب شود و بالعکس. این تغییر به معنی جا به جا شدن زمین نیست. بلکه به این معنی است که اگر با قطب نما در خط استوایی ایستاده باشید کانادا و روسیه در بالای زمین قرار دارند اما قطب نما آن ها را در جنوب زمین نشان میدهد. یا قطب جنوب و استرالیا در پایین زمین قرار دارند اما قطب نما آن ها را در شمال نشان می دهد. البته این جا به جایی چندین بار در تاریخ زمین اتفاق افتاده است. آخرین بار این اتفاق 780 هزار سال گذشته اتفاق افتاده است و این یعنی دوباره ممکن است چنین اتفاقی بیفتد.

این اتفاق چه تاثیری روی زمین و انسان ها می گذارد؟ یکی از مسائلی که با این اتفاق بوجود می آید میدان الکتریکی ضعیف است. این میدان به بستن تشعشعات خورشید یاری می نماید اما میدان الکتریکی ضعیف باعث ایجاد روزنه هایی در لایه اوزون می شود و در نتیجه بیماری سرطان پوست رایج می شود.

یکی دیگر از مسائل که بوجود می آید ماهواره ها هستند. ماهواره ها بوسیله طوفان خورشیدی و بمباران تابش خورشیدی آن ها را غیرقابل مدیریت می نماید. در نتیجه در تکنولوژی های وابسته با ماهواره ها مثل موبایل اختلال ایجاد می شود.

چه می شود اگر در فضا تیراندازی کنیم؟

اسلحه های جدید برای شلیک نیازی به اکسیژن ندارند و این یعنی در فضا هم قابل استفاده هستند. اگر در فضا شلیک کنید گلوله برای همواره پرواز خواهد نمود. به علاوه ممکن است از پشت سر به خودتان شلیک کنید. بعد از شلیک، گلوله ممکن است در اطراف زمین بچرخد و بسته به جهتی که به عقب کشیده می شوید ممکن است گلوله از عقب به شما اصابت کند.

چه می شود اگر ماه ناپدید شود؟

یکی از مسائلی که با ناپدید شدن ماه بوجود می آید جزر و مدها هستند. دلیل تاثیر ماه بر جزر و مد به جاذبه نیوتون باز می شود. وقتی شما به چیزی نزدیک می شوید جاذبه افزایش پیدا می نماید. بنابراین وقتی اقیانوس با ماه روبرو می شود آب ها به سمت ماه کشیده می شوند و در نتیجه آب از ساحل عقب کشیده می شود. البته با ناپدید شدن ماه جزر و مدها کاملا ناپدید نمی شوند چون خورشید هم روی آن ها تاثیر می گذارد.

بدون تاثیر ماه روی جزر و مدها چرخش زمین آرام تر می شود و در نتیجه روزها به اندازه صدها سال طول می کشند. از آن جا که ماه به ثابت ماندن زمین در محور کج یاری می نماید نبودن آن مسائل بزرگتری ایجاد خواهد نمود. ماه جلوی نیروهای جاذبه خارج از زمین را مثل سیارات دیگر می گیرد تا روی چرخش زمین تاثیر نگذارند. بدون ماه چرخش زمین 85 درجه تغیر خواهد نمود. یعنی بدون ماه کره زمین چرخش خود را بین چرخش خورشید حول خط استوا و قطب ها هر چند میلیون سال تغییر می دهد و این منجر به تغییراتی اساسی در آب و هوای کره زمین می شود.

چه می شد اگر ابرقاره پانگه آ از هم جدا نمی شد؟

حدود 300 سال گذشته ابرقاره پانگه آ از چندین قاره تشکیل شد و حدود 175 سال گذشته از هم جدا شده و قاره ها به مکانی که هم اکنون هستند رانده شدند. اما چه می شد اگر این ابرقاره از هم جدا نمی شد؟ اول این که با جدا نشدن قاره ها ممکن بود انسان ها تکامل پیدا ننمایند. یکی از دلایل بوجود آمدن موجودات جدید و پیشرفت آن ها انزوای جغرافیایی است. وقتی یک گونه از موجودات از نظر جغرافیایی جدا می شود به دلیل تغییرات محیطی ویژگی های جدیدی در آن نمودار می شود. یکی دیگر از مسائلی که با جدا نشدن ابرقاره بوجود می آمد این بود که بیشتر قسمت های زمین خشک و گرم می شدند زیرا قاره ها در ناحیه استوایی متمرکز می شدند و ابرها رطوبتشان را از دست می دادند. در نتیجه شرایط اقلیمی تنها برای خزندگان مناسب بود نه برای پستانداران.

چه می شد اگر جهان دو برابر بود؟

اگر یک روز از خواب بیدار شوید و ناگهان ببینید جهان دو برابر شده است اولین چیزی که متوجه می شوید این است که احساس سنگینی می کنید. زیرا جاذبه زمین دو برابر شده است و این یعنی همه چیز دو برابر سنگین می شوند. بسته به سایزتان استخوان ها و مفاصل با وزن شما درگیر می شوند. قلب نیز با بالا رفتن جاذبه به دردسر می افتد و فشار خون بدن دو برابر می شود. در نتیجه انسان ها قوی تر می شوند به خصوص در قسمت پاها تا بتواند وزن بدن را تحمل کند.

یکی دیگر از مسائل از بین رفتن درختان است. ارتفاع درخت ها دو برابر می شود و به دلیل جاذبه بالا آب به بالای درخت نمی رسد در نتیجه خشک شده و از بین می رود.

چه می شود اگر انسان داخل روزنه ای در وسط زمین بیفتد؟

اگر چرخش زمین را نادیده بگیریم و داخل چاله ای که از یک طرف به طرف دیگر کره زمین راه دارد با سرعت صفر بیفتیم زمانی که به مرکز کره زمین نزدیک می شویم به سرعت 17671 مایل در ساعت می رسیم. وقتی از مرکز زمین رد می شویم سرعت کاهش پیدا می نماید و زمانی که به روزنه سمت دیگر زمین می رسیم دوباره به سرعت صفر می رسیم. زمان سفر داخل این حفره 42 دقیقه طول می کشد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: بدونیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55124

به "چه می شد اگر&hellip؟ (قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه می شد اگر&hellip؟ (قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید