همه چیز درباره پروازهای کامباز و انواع مختلف بلیط های آن

به گزارش مجله سرگرمی، تا به حال برایتان پیش آمده که یک بلیط هواپیما را برای دو مقصد مختلف خریداری کنید؟ مطمئنا برای چنین سفری باید بلیط دو مسیره بخرید. به این نوع بلیط ها، بلیط های دو سره و یا به اصطلاح بلیط پروازهای کامباز (Open Jaw) می گویند.

همه چیز درباره پروازهای کامباز و انواع مختلف بلیط های آن

این بلیط ها را شرکت های هواپیمایی برای این دسته از مسافرین خود ایجاد نموده اند که آن ها به این صورت بتوانند، به راحتی برای مقصد خود بلیط هواپیما خریداری نمایند.

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

امروز در این مطلب می خواهیم تا به صورت ساده برای شما، پروازهای کامباز را مورد آنالیز قرار دهیم و موارد و شرایط استفاده از آن را به خوبی برای شما بازگو کنیم پس با ما تا به انتهای این مطلب در خبرنگاران همراه باشید.

پروازهای کامباز چیست؟

پروازهای Open Jaw که به اصطلاح به آن پروازهای کامباز هم می گویند، نوعی از بلیط های هواپیما هستند که مسافران از طریق آن می توانند تا مبدا خود ابتدا به سمت مقصد اول پرواز نموده و پس از آن بعد از گذشت مدت زمانی از اقامتش، با همان بلیط در تاریخ و زمان تعیین و از پیش اعلام شده به سمت مقصد دوم خود پرواز کند. متعاقبا بلیط برگشت این مسافر از مقصد دوم به سمت مبدا مسافر پرواز خواهد نمود.

اگر از آن دسته مسافرینی هستید که به سفرهای معمولی می روید، شاید پروسه پروازهای کامباز برای شما مقداری طولانی و البته تا حدی هم پیچیده باشد. اما این خرید بلیط هواپیما برای پرواز کامباز برای مسافرینی که زیاد سفر می نمایند، یکی از بهترین راه ها برای صرفه جویی در وقت و هزینه در زمینه سفرهای هوایی است.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که این پروازها چرا چنین اسمی دارند، باید بگوییم که با الهام از الگو رفت و برگشت هواپیما در این راستا؛ می توان تصویری شبیه به دهان باز یک کروکدیل را تصویر کرد. دقیقا به همین خاطر است که به این پروازها نام Open Jaw را داده اند.

انواع بلیط های کامباز

بلیط پروازهای کامباز، دارای 3 نوع مختلف است که هر کدام از این سه بلیط هواپیما، انواع مختلفی از پرواز را تحت پوشش خود قرار می دهند. در ادامه هر کدام از بلیط های هواپیما Open Jawرا برای شما مورد آنالیز قرار می دهیم.

بلیط هواپیما کامباز معمولی

مسافران با خرید بلیط پروازهای کامباز معمولی می توانند تا از شهری به شهر دیگر سفر نمایند و برای راستا برگشت از فرودگاهی متفاوت در مقصد برای بازگشت خود به مبدا استفاده نماید. درک پرواز Open Jaw معمولی را با یک مثال برای شما ملموس تر می کنیم. به طور مثال وقتی پرواز شما از فرودگاه بین المللی آل مکتوم دبی به فرودگاه بروکسل است، ممکن است که از فرودگاه شرلوآ شهر بروکسل به فرودگاه دبی بازگردید. در واقع شما با خرید یک بلیط هواپیما با صرف نظر از مبدا، در 3 شهر مختلف دیگر نیز حضور داشته اید. به این صورت هزینه اقتصادی و زمانی بسیار کمتری پرداخت نموده اید.

بلیط هواپیما کامباز با مقصد متغیر

مسافران با خرید بلیط پروازهای کامباز دوگانه، می توانند از شهر شماره 1 به مقصد شهر شماره 2 پرواز نموده و در راستا بازگشت از شهر شماره 3 به مقصد شهر شماره 1 بازگردند. بیشترمسافرینی که قصد سفر با تورهای اروپایی و سفرهای قاره ای و گردشگری دارند، چنین بلیط هایی را تهیه می نمایند تا به این صورت تنها با یک بار خرید بلیط هواپیما بتوانند به مقاصد مختلف سفر نمایند.

بلیط هواپیما کامباز دوگانه

و اما به سومین مدل این بلیط یعنی بلیط هواپیما کامباز دوگانه می رسیم. سازوکار این نوع از بلیط هواپیما به این صورت است که 2 نوع مبدا و 2 نوع مقصد متفاوت از طرف مسافر انتخاب می گردد. این نوع بلیط با دیگر بلیط های Open Jaw فرق دارد و برای تهیه آن مسافر باید مستقیما با شرکت هواپیمایی وارد مکاتبه گردد. در این نوع بلیط هواپیما، مسافر در واقع در 4 شهر حضور خواهد داشت. این نوع بلیط برای بازرگانان و افراد همواره در سفر مناسب است.

در این مطلب، همه چیز را درباره این که بلیط های هواپیما کامباز چه هستند و راستاها را چگونه پوشش می دهند، برایتان گفتیم. اگر می خواهید به سفری بروید که چند راستا را پوشش می دهد، حتما به شرکت هواپیمایی مراجعه کنید که ضمن مشاوره صحیح به شما، بلیط هواپیما مناسب شما را در اختیارتان بگذارد. همچنین اگر تجربه خرید بلیط هواپیما کامباز یا Open Jaw را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1402 بروزرسانی: 12 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69949

به "همه چیز درباره پروازهای کامباز و انواع مختلف بلیط های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره پروازهای کامباز و انواع مختلف بلیط های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید