آیا کشورهای ثروتمند مکان مناسبی برای رشد بچه ها هستند؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی نتایج آنالیز ها نشان داد که هیچ کشوری به اندازه کافی برای محافظت از سلامت و رفاه بچه ها کوشش نمی کند.

آیا کشورهای ثروتمند مکان مناسبی برای رشد بچه ها هستند؟

به نقل از تریهاگر، نتایج تحقیقات نشان می دهد که بچه ها در سطح دنیا با تهدیدهایی روبرو هستند و بیشتر کشورها در رسیدگی به این موارد ناکام هستند.

محققان در 180 کشور دنیا در زمینه حمایت از سلامت و رفاه کوچکترین و آسیب پذیرترین افراد جامعه یعنی بچه ها، آنالیز هایی انجام دادند و متاسفانه دریافتند نتایج این آنالیز ها ناامیدنماینده است.

تهدیدهایی که بچه ها امروز با آن روبرو هستند شامل تغییرات آب وهوایی و بهره برداری تجاری است و هر دو این موارد، سلامت بچه ها را از جهات مختلف در معرض خطر قرار داده است.

یونیسف درباره تغییرات آب و هوایی اظهار داشت: اگر گرم شدن زمین تا سال 2100 از چهار درجه سانتی گراد فراتر رود، این موضوع منجر به عواقب ویرانگری برای سلامتی بچه ها خواهد شد، زیرا سطح اقیانوس ها افزایش یافته، امواج گرما و بیماری هایی مانند مالاریا، تب دانگ و سوءتغذیه بیشتر خواهد شد.

بلایای طبیعی، بحران های انسانی و درگیری های خشونت آمیز همراه با افزایش دما بیشتر شده و آسیب زیادی به بچه ها آینده خواهد رسید.

بچه ها و نوجوانان در معرض تبلیغات تلویزیونی و مجازی هستند و تخمین زده شده که 30 هزار تبلیغ تلویزیونی در سال برای غذاهای ناسالم، نوشیدنی های قندی و سیگار پخش می گردد که می تواند عاملی برای مصرف بیشتر و چاقی باشد.

یونیسف گزارش می دهد که تعداد بچه ها و نوجوانان چاق از 11 میلیون در سال 1975 به 124 میلیون نفر در سال 2016 افزایش یافته است.

اندازه گیری عواملی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، تغذیه و انتشار گازهای گلخانه ای و شکاف درآمدی نشان می دهد که بچه ها در کشورهای فقیر بیشتر در معرض تهدیدهای سلامتی و بقا هستند و این در حالی است که بچه ها در کشورهای ثروتمند بیشتر در معرض تهدیدهایی مانند انتشار کربن بیش ازاندازه و افزایش آلایندگی قرار دریافتد.

نتایج تحقیقات نشان داد که بچه ها در نروژ، کره جنوبی و هلند، بهترین شانس برای سلامتی و رفاه را دارند و بچه ها در افریقا، چاد، سواقتصادی، نیجر و اقتصادی با بدترین شرایط روبرو هستند.

شاید تصور کنید که پرورش و رشد بچه ها در کشورهای پیشرو که معمولا جزء کشورهای ثروتمند دنیا هستند، به دلیل وجود سیستم های برتر بهتر است، اما باید بدانید که این کشورها در زمینه کاهش انتشار کربن ناموفق هستند. برای مثال، نروژ با رتبه 156، کره جنوبی با رتبه 166 و هلند با رتبه 160 در این فهرست قرار دریافتد.

این گزارش خواهان اقدامات فوری ازجمله توقف هر چه سریع تر انتشار گازهای آلاینده و در نظر دریافت حقوق بچه ها در دنیا است.

یافته های این آنالیز خواهان اقدامات بیشتر برای محافظت از بچه ها در برابر مصرف دخانیات، الکل و تأثیرات رسانه های اجتماعی است.

این نتایج می تواند به عنوان فراخوانی بیدارنماینده برای کشورها باشد تا در زمینه سلامت بچه ها و توسعه، سرمایه گذاری نمایند و اطمینان حاصل گردد که صدای آنان شنیده می گردد، از حقوقشان محافظت می گردد و آینده مناسبی برای بچه ها ساخته می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72023

به "آیا کشورهای ثروتمند مکان مناسبی برای رشد بچه ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کشورهای ثروتمند مکان مناسبی برای رشد بچه ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید