خبرنگاران طرح ها و لوایح مهم مشخص تکلیف می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز هیات رئیسه با روسای کمیسیون های تخصصی مقرر شد جلسات علنی مجلس استمرار داشته باشد و همچنین لوایح و طرح های مهم مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده سریع تر مشخص تکلیف شوند.

خبرنگاران طرح ها و لوایح مهم مشخص تکلیف می شوند

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح نشست امروز - دوشنبه - هیات رییسه مجلس با روسای کمیسیون های تخصصی مجلس اضافه کرد: هفته گذشته جلسه هیات رییسه با حضور روسای کمیسیون های تخصصی مجلس تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که جلسات صحن علنی مجلس با اتخاذ تمهیداتی برگزار گردد که به همین دلیل هفته گذشته جلسات صحن علنی مجلس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تشکیل شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نشست امروز در خصوص استمرار جلسات علنی و موضوعات مهم کشور بحث و گفت و گو شد، اضافه کرد: مسائل و مسائل ناشی از کرونا، شرایط اقشاری که در این شرایط برای تامین معاش با مشکل روبرو شدند و همچنین مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش 21 درصدی حقوق کارگران در این نشست آنالیز شد و اغلب نمایندگان نسبت به این افزایش حقوق انتقاد داشتند و معتقد بودند که جوابگوی نیازهای آنها نخواهد بود.

وی ادامه داد: در خصوص طرح ها و لوایح مهمی که سال ها است در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار دارند و پس از سال ها آنالیز بلاتکلیف هستند مقرر شد لوایحی که منتظر آنالیز و تصویب در صحن علنی هستند هر چه سریع تر معین تکلیف شوند زیرا اگر تصویب نشوند مجددا باید در مجلس یازدهم آنالیز شوند و تصویب آنها زمان بر خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم، اضافه کرد: همچنین مقرر شد جلسات علنی مجلس در دو نوبت استمرار داشته باشد و دستوراتی که اولویت کشور نبوده و مسئله ای از مردم حل نمی کند در دستور کار قرار نگیرد بلکه دستورات مجلس باید در جهت برطرف مسائل مالی مردم، اقشار آسیب پذیر، اصناف و بازاریان و فراوری و صنعت باشد.

مصری یادآور شد: به عنوان مثال قرار شد قوانینی که در بخش صنعت و فراوری در صف انتظار تصویب قرار دارند مانند قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده که هم اصناف و هم فراورینمایندگان منتظر تصویب آن هستند را در فرصت به جامانده از مجلس دهم نهایی کنیم تا توسط دولت به زودی ابلاغ شوند و باعث ایجاد گشایشی در زندگی مردم گردد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سویی قرار شد کمیسیون های تخصصی در حوزه های مختلف کاری خودشان مرتبط با مسائل و مسائل مردم جلسات کمیسیون ها را تشکیل دهند و مواردی که می توانند در قوانین لحاظ گردد را لحاظ و همچنین پیشنهادات خود را در اسرع وقت به دولت برای اجرا ارائه نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 83964

به "خبرنگاران طرح ها و لوایح مهم مشخص تکلیف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح ها و لوایح مهم مشخص تکلیف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید