قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن جلفا &ndash چشمه ثریا منعقد شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی گفت: قرارداد امکان سنجی فنی و مالی احداث خط آهن جلفا - چشمه ثریا برای اتصال راه آهن ایران به اروپا، منعقد شد.

قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن جلفا &ndash چشمه ثریا منعقد شد

وی توضیح داد: این طرح مطالعاتی با هزینه شش میلیارد و 600 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس و در 18 ماه انجام می گردد.

حاتمی در زمینه مزایای احداث این خط آهن، تاکید نمود: با احداث این خط آهن، منطقه آزاد ارس به یک مگاپورت و هاب بزرگ لجستیکی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای راه اندازی دو خط ترانزیت ریلی انجام می گردد، اضافه کرد: در مرحله نخست یک خط با توان ترانزیت 6 تا 10 میلیون تن بار را داشته و با این کار خط آهن ارس به طور مستقیم به ترکیه و اروپا متصل می گردد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه دولت نیز از این طرح حمایت می نماید و این راستا جزو گزینه های مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است، اعلام نمود: ترکیه نیز خط آهن خود تا چشمه ثریا گسترش می دهد و به محض اتمام احداث 147 کیلومتری این راستا، اتصال راه آهن ایران به اروپا از این راستا، محقق خواهد شد.

وی در خاتمه توضیح داد: جذب سرمایه گذار برای احداث این خط آهن به محض اتمام مطالعات امکان سنجی فنی و مالی، شروع خواهد شد تا ایران بدون احتیاج به گذر از نخجوان به طور مستقیم به وسیله ترکیه به اروپا متصل گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13535

به "قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن جلفا &ndash چشمه ثریا منعقد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن جلفا &ndash چشمه ثریا منعقد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید